Табло в метро Києва, яке покаже, коли приїде поїзд: всі подробиці ініціативи

13 серпня 2018 11:45

Наталя Мамчур

Експерти складають ціну, а депутати сподіваються гроші знайти

У Києві знову заговорили про ідею встановити в підземці нові інформаційні табло з відліком часу до прибуття поїзда. Проект рішення щодо нововиявлених табло кілька днів тому був зареєстрований в Київраді.

"Пасажири метро повинні отримувати адекватний сервіс з інформування про час очікування поїзда. Табло із зворотним відліком повинні бути встановлені над тунелями з боку прибуття складів за винятком випадків, де особливості станцій ускладнюють зчитування інформації з такого пристрою. Ця практика є загальноприйнятою у всіх країнах, де є метрополітен", – сказано в документі.

Реклама

Дійсно, нинішня інформація про те, який час назад поїзд пішов, не тільки не допомагає, але і дратує. Два роки тому понад 10 тисяч киян підтримали петицію з пропозицією змінити принцип інформування, але вона була відхилена. Не тому, що встановити табло зі зворотнім відліком технічно неможливо. Влада заявила: "Занадто дорого". Тоді в КП "Київський метрополітен" вивчили передпроектні техрішення від двох фірм. В одній підрахували, що встановлення станційних таймерів з інформацією про час прибуття очікуваного поїзда обійдеться приблизно в 140 млн грн. Друга оцінила реалізацію ідеї в 11 млн грн.

На сьогоднішній день цифри можуть бути зовсім іншими. Зараз автори проекту рішення стверджують, що кошти на нові табло таки можна знайти:

"Бюджет 2016 року було виконано з профіцитом у 5,1 млрд грн, бюджет 2017 року – з профіцитом у 3 млрд грн. У міста було більш ніж достатньо коштів, щоб профінансувати ініціативу".

Проект рішення спочатку повинні розглянути профільні комісії Київради, після чого він буде винесений для голосування на сесію. Метрополітен займеться їм тільки після того, як рішення буде прийнято. У підземці вже запропонували киянам обговорити, чи варто витрачати на нові табло гроші.

Деякі вважають, що кошти можна направити на інші проблеми в метро (хоча витрати можуть бути невідповідними).

"Краще виділити гроші на ремонт вентиляції у вагонах, дихати нічим", "Більш важливе питання – відсутність туалетів у підземці", "Краще б метро на Виноградар нарешті почали будувати", – звучать думки.

Реклама

Але більшість ідею підтримують.

"Я повертаюся з роботи пізно. Зручніше знати, скільки часу чекати склад. Тоді я можу розрахувати, на якій станції мені краще вийти, щоб ще встигнути на автобус", – говорить Ірина Карманчук. – "У деяких вагонах метро на моніторах вказують час поїздки до найближчих станцій. На лінії швидкісного є табло, де видно, який трамвай і через скільки хвилин приїде. Це дуже зручно, по-європейськи. І ніхто не скаржиться, що гроші витрачені даремно. А табло в метро взагалі були встановлені не для пасажирів, а для машиністів", – вважає Сергій Заїко.

Що показують в інших містах

Табло на платформах станцій метро, на яких вказується час до прибуття наступного поїзда, – світова практика. Дані на них зазвичай виводяться в хвилинах, без секунд. У підземках Лондона, Парижа, де станцій і гілок набагато більше, ніж в Києві, на табло, крім часу, позначають ще й кінцеву зупинку маршруту поїзда, оскільки з однієї і тієї ж платформи можна виїхати в різних напрямках і на різні лінії.

У Берліні на табло додатково можна побачити дані про поточні ремонти або інші незручності. У маленькому варшавському метро на табло відображається не тільки час, а й інформація про моделі найближчого складу, що прибуває.

У найбільшому, хоча і не найсучаснішому метрополітені світу – нью-йоркському – висять покажчики з номерами ліній, напрямком руху і приблизним часом, що залишився до приїзду складу. Подібна система діє і в підземці Стамбула.

Реклама

Нагадаємо, життя столичного метрополітену не стоїть на місці. У минулому році в підземці почали активно переходити на більш сучасні системи оплати проїзду, з'явилася станція, на якій немає касирів, а один модний бренд зняв рекламний ролик, який в мережі називають одним з найкрасивіших в 2017 році. На цей рік також чимало планів: в підземці будуть будувати нові станції, а старі стануть доступнішими для маломобільних пасажирів. Сайт "Сегодня" дізнався, що очікує метрополітен в 2018 році.

Всі подробиці в спецтемі Метро у Києві

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти