Таємниці київського метрополітену: станція під мостом, побачення в тісноті і піонери у вітражах (фото)

Станції, про які йтиметься в статті, були оформлені в модерністському стилі, характерному для 1970-х років
На знімку станція "Лісова". Фото: колаж "Сьогодні"
На знімку станція "Лісова". Фото: колаж "Сьогодні"

Одна з найзавантаженіших станцій київського метрополітену – "Лісова". Сюди з'їжджаються десятки маршруток із передмістя Києва. Вранці і ввечері ця кінцева станція на червоній лінії завжди переповнена пасажирами. У цьому матеріалі "Сьогодні" розповість таємниці не тільки станції "Лісова", але і її сусідки – "Чернігівської".

У стилі модернізму

До 1993 року станція називалася "Піонерська" і була перейменована. Хоча городяни прохилого віку продовжують її називати по-старому.

  • Станція метро "Лісова" була відкрита 5 грудня 1979 року;
  • Архітектори: Ігор Масленков, Тамара Целіковська, Анатолій Крушинський, Наталія Чуприна за участю Олександра Працюка, Федора Заремби, Лариси Лепьохіної;
  • Художники: Ірина Левитська, Юрій Кисличенко, Анна Шарай;
  • Тип станції: наземна.
Реклама

Читайте також:

Над проєктом станції метро "Лісова" працював великий творчий колектив архітекторів.

Станція "Лісова". Фото: архів
Станція "Лісова". Фото: архів

Реклама

Станція будувалася в період розвитку радянського модернізму, і цей архітектурний стиль чітко простежується на "Лісовій". Вона багата на художні деталі.

Кування і піонери

"Лісова" вражає незвичайним видом свого вестибюля і виходами з підземних переходів. Вони різко відрізняються від інших наземних станцій метро Києва. А все тому, що були оформлені в модерністському стилі, характерному для 1970-х років.

Кування. Фото: "Сьогодні"
Кування. Фото: "Сьогодні"

Реклама

Найяскравіший елемент станції, який відрізняє її від інших, – ковані решітки між колонами і зображення з вітражного скла, які розкривають піонерську тематику.

До речі, другий вихід станції "Лісова" був відкритий тільки 2005 року.

"Після відкриття "Лісової" тут почав діяти пункт технічного обслуговування поїздів. Раніше він розташовувався на сусідній станції метро "Чернігівська" в період, коли вона була кінцевою. У пункті обслуговування поїздів проводиться технічне обстеження вагонів перед випуском на лінію, а також нічна розстановка рухомого складу, якщо цього вимагає графік руху", – розповідають сайту "Сьогодні" в Київському метрополітені.

"Чернігівська"

Станція метро "Чернігівська" старша від своєї сусідки "Лісової" майже на десять років. Саме стільки вона служила кінцевою на червоній лінії київського метрополітену.

Станція "Чернігівська". Фото: "Сьогодні"
Станція "Чернігівська". Фото: "Сьогодні"

Ця станція вважається найлаконічнішою з усіх станцій метро Києва. Вона найскромніша за прикрасами – тільки стіни вестибюля прикрашені різнобарвною керамічною плиткою. А ось розміщення станції "Чернігівська" унікальне. Вона знаходиться під шляхопроводом. Схожі станції були побудовані в Москві, але декількома роками раніше, ніж у Києві.

Станція Чернігівська. Фото: "Сьогодні"
Станція Чернігівська. Фото: "Сьогодні"

До речі, до 1993 року станція називалася "Комсомольська" і була перейменована.

  • Станція метро "Чернігівська" була відкрита 4 жовтня 1968 року;
  • Архітектори: Ігор Масленков, Вольдемар Богдановський, Тамара Целіковська;
  • Тип конструкції: наземна з додатковою платформою, частково розміщена під шляхопроводом.

Пасажирам на станції було некомфортно. Передусім через вузькі проходи на платформу і тісні вестибюлі. Воістину комсомольські умови! Вже через кілька років після відкриття вищеперераховане спровокувало постійні тисняви і незручності.

"Я пам'ятаю, коли ця станція ще називалася "Комсомольська". Ми тоді були молоді, пустотливі. На цій станції хлопці любили призначати побачення для дівчат. Крім знайомства, пробираючись в натовпі, з дівчиною можна було обійнятися ще до першого поцілунку. Багато хто після таких "перших побачень" бігли до ЗАГСу", – згадує місцевий житель пенсіонер Віктор Петрович.

Виявилося, що станція не може справлятися з наявним пасажиропотоком. 1974 року тут добудували додаткову платформу для висадки пасажирів. Її використовували до відкриття станції "Лісова" 1979 року.

Пейзажі та рейки

У метрополітені розповідають, що якраз на відкритих ділянках метро найбільше роботи у співробітників, які стежать за станом рейок і шпал. У нічний час вони перевіряють їхній стан і виправляють недоліки, якщо вони є.

Опади і сонце дуже сильно впливають на стан колій. Зате пасажирам дуже подобається ділянка метро від "Лісової" до "Чернігівської" – вона дуже мальовнича, особливо в зимовий час.

Раніше ми писали, що в київському метрополітені за порушення карантину покарали майже 2,5 тис. пасажирів.

Нагадаємо, що в київському метро диктор раптово закашлявся наприкінці оголошення до пасажирів. Подія виявилася соціальним перформансом до Всесвітнього дня боротьби з раком легенів, який відзначають 1 серпня.

Реклама
Найважливіші та найцікавіші новини завжди під рукою
“Сьогодні” в Telegram Пiдпишись на RSS-канал

Рекомендації

Всі новини
Показати ще
Реклама
Найпопулярніше сьогодні за 24 години
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Пряма трансляція
Смотреть онлайн
Щоденник незалежності 🇺🇦
статистика
Курс гривні СЬОГОДНІ

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

26.7

Євро (€)

31.46

Російський рубль (₽)

0.37

COVID-19 в Україні
6624 випадки за добу
Докладніше
Погода
Прогноз на сьогодні
Дізнатися
Гороскоп
Твій гороскоп на сьогодні
Читати гороскоп

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти