У п'ятницю відбудеться конкурс приватних перевізників на 15 міських маршрутів. Документи на участь у ньому подали 10 претендентів. Вимоги мерії до конкурсантів найжорсткіші: сучасні буси стандарту Євро-5 з електронним табло і низькою підлогою для пасажирів з обмеженою мобільністю
У КМДА впевнені, що завдяки таким конкурсам буде оновлюватися рухомий склад, бо техстан багатьох маршруток, які сьогодні курсують містом, залишає бажати кращого.
За результатами перевірок столичних перевізників, проведених з січня, розірвані договори на обслуговування шести маршрутів (всього їх в місті 156), а з урахуванням перевірок 2017 року – призупинили роботу 23 маршрути. "Перевізники порушували умови договору, не мали необхідних документів, вогнегасників і аптечок. Водії не видавали квитки пасажирам, не дотримувалися схеми і графік руху, порушували Правила дорожнього руху", – розповів директор департаменту транспортної інфраструктури КМДА Сергій Симонов. Основною ж претензією до перевізників був поганий технічний стан бусів: зношена гума, брудні салони, драна обшивка сидінь.
Кияни скаржаться, що брудні салони – це ще не найстрашніше, що може бути в міських маршрутках. Від них відвалюються колеса, а замість відсутніх сидінь можуть бути тумби або табурети. На Позняках перехожі помітили маршрутку, в якій передні скляні двері замінили на дерев'яні білого кольору, що більше нагадує вхід до туалету. А на проспекті Соборності днями від буса взагалі відлетіли задні двері. Сталося це, коли маршрутка зупинилася для посадки і висадки пасажирів. Через велику кількість людей в салоні двері просто видавили.
На лінії. Через пасажирів у маршрутки відвалилася задня двері. Фото: Irina Karpova
Нерідко, як стверджують городяни, можна побачити і маршрутки "з вогником" – коли з-під коліс летять іскри.
"Нещодавно їхав в палаючій маршрутці – від Теремків до Московської площі. З-під неї валив вогонь, а водій продовжував їхати далі", – написав киянин Артем Мостовий.
Як пояснюють в КМДА, щоб не допускати подібних випадків, потрібно жорстокіше контролювати роботу столичних перевізників. А для цього уряд повинен розширити повноваження столичної влади. Адже зараз перевірки більше стосуються огляду транспорту, а доступу на бази у перевіряючих немає.
За словами начальника комунальної служби перевезень КМДА Сергія Савтиря, на лінії неможливо перевірити, в якому стані мотор автобуса, його гальмівна система або яке паливо заливається в баки.
"Представники "Укртрансбезпеки" не можуть приїжджати на бази і перевіряти, наприклад, скільки годин працює водій: вісім покладених або більше, а поліція – перевіряти техстан випущених машин", – пояснює Савтирь.
Читайте також:
- У Києві знайшли ще 10 нелегальних перевізників
- У Києві зносять таблички нелегальних маршрутів
- У Києві тривають перевірки маршруток: склали 51 акт щодо порушень
- Під Києвом люди обурені черговим подорожчанням маршруток
- Влада Києва просить Кабмін скасувати мораторій на перевірки перевізників
- Зіткнення маршруток в Києві: мерія обіцяє "жорсткі перевірки"