У столичному метрополітені – платіжна революція: тут впроваджують нову технологію оплати за проїзд, яка працюватиме паралельно з жетонами і проїзними: заплатити за поїздку можна буде безпосередньо на турнікеті, банківською карткою. Подібний спосіб оплати є тільки в трьох містах світу – Лондоні, Санкт-Петербурзі та Афінах. Київ стане четвертим у цьому списку.
ДЕ І ЯК . Як ми дізналися, відповідні турнікети-термінали вже з'явилися на 15 станціях підземки: "Хрещатик", "Театральна", "Золоті ворота", "Площа Льва Толстого", "Майдан Незалежності", "Поштова площа", "Контрактова площа", "Палац спорту", "Арсенальна", "Університет", "Олімпійська", "Палац "Україна", "Лук'янівська", "Кловська" і "Печерська".
Розраховуватися карткою тут можна буде вже з п'ятниці. Протягом кількох місяців у підземці будуть придивлятися, як нова система себе зарекомендує, а після цього такі турнікети можуть з'явитися і на всіх станціях. Втім, будь-яких проблем не очікують: тестові випробування пройшли успішно.
ЯК ЦЕ ПРАЦЮЄ . Для проходу на станцію достатньо буде піднести картку до турнікета, і з неї автоматично буде знято 4 грн – тобто вартість однієї поїздки. Правда, не всі банківські картки спрацюють: тільки MasterCard з системою PayPass: такі можна оформити в 13 найпопулярніших банках України.
Але в метро і не розраховують, що народ почне масово користуватися новою послугою: вона підійде насамперед іноземним туристам, людям, які приїжджають у відрядження або тим, хто дуже рідко користується метро: їм не доведеться стояти в чергах, шукати каси або термінали. Ну а людям, які катаються в підземці щодня і по багато разів, все-таки вигідніше купувати проїзні – адже покупка великої кількості поїздок гарантує знижку на проїзд. Тим же, хто збирається побігти в банк і оформити карту з PayPass, варто знати, що це часто не безкоштовно: так, в одному з банків нам сказали, що вартість виготовлення карти 100 грн, а в іншому – що така система є тільки на картах World Elite: її роблять безкоштовно, але обслуговування на рік коштує 6 тис. грн.
НЕЧВИЧНО . Кияни, почувши про нововведення, висловлюють сумніви. "А раптом система зніме зайві гроші? Або, як у нас іноді буває, щось заглючить? Це ж техніка! Мені простіше витратити п'ять хвилин і стати в чергу в касу – так спокійніше", – говорить житель Дарниці Олександр Кондратюк.
Розробники ж запевняють: нова система оплати абсолютно безпечна, адже банківську картку навіть не потрібно віддавати в сторонні руки. Якщо у людей виникнуть питання, їм допоможуть контролери станцій. "Зі співробітниками провели спецінструктаж. До них, у разі виникнення будь-яких проблем, можна звернутися за консультацією. Також людині дадуть паперову інструкцію, в якій пасажир зможе знайти відповідь на питання", – пояснили нам в метрополітені.
Читайте також:
- Київські міліціонери позбулися пільг в транспорті
- Правозахисники вимагають скасувати подорожчання проїзду в електротранспорті Харкова
- У столичному метро можна буде розплатитися банківською карткою – КМДА
- Який вигляд має Оболонь після зносу кіосків
- Протестуючим власникам кіосків пішли на поступки
- Конфлікт київської влади і власників кіосків: підприємці звернуться за допомогою до Ради