Столична влада вирішила зайнятися міськими дорогами. Днями КК "Київавтодор" відремонтував (латочний ремонт) майже 2 км дорожнього полотна на півсотні вулиць. Цього року на ремонт доріг виділять трохи більше 80 млн грн. "Сегодня" дізналася, на яких вулицях залатають дірки.
"Капремонт запланований на кількох десятках вулиць (див. інфографіку), але важливо, щоб було своєчасне фінансування. У 2015 році з міського бюджету передбачено близько 83 млн грн. Фахівці приступлять до робіт відразу, як тільки дозволять погодні умови, тобто по весні. А поточний ремонт асфальтного покриття буде проводитися протягом року по мірі необхідності", – розповіли нам в "Київавтодорі".
Втім, в корпорації говорять, що навіть якщо ці 80 млн виділять, їх буде недостатньо, щоб навести порядок на столичних дорогах. Для цього потрібно в рази більше: "83 млн не вистачить для проведення повноцінного ремонту доріг, для цього необхідно близько 300 млн", – розповів "Сегодня" перший заступник гендиректора "Київавтодору" Петро Береговий.
Депутати Київради також нарікають на брак коштів, але запевняють, що зробили все можливе при формуванні бюджетних розписів. "Цих коштів на ремонт доріг недостатньо, але виділили в рамках можливостей бюджету, який у нас і цього року економний. Але якщо в наступному році економічна ситуація покращиться, то, звичайно, грошей виділять більше", – розповів нам член транспортної комісії Київради Олег Гаряга.
У той же час, експерти запевняють, що, враховуючи складну ситуацію в країні, навіть заплановані бюджетні кошти на дороги можуть і зовсім "забрати" – їх, цілком імовірно, направлять на інші цілі, і столиця знову залишиться з "ямами". "Щоб привести в більш-менш нормальний стан дорожню мережу міста, необхідно 300-400 млн грн. Але їх немає. Швидше за все, цього року зовсім капремонту не буде, а проведуть лише "ямковий" ремонт, адже є великі сумніви, що і виділені кошти будуть використані за призначенням, адже в країні непроста ситуація", – розповів експерт з транспорту Богдан Аганін.
На його думку, кошти можна було б відшукати в держбюджеті, адже при купівлі бензину автоматично йдуть відрахування на дорожній збір. "Оскільки ціна палива росте, відповідно і збір збільшується", – резюмував експерт.
Схожої думки дотримуються і столичні водії. "Такої кількості ям, як зараз, за останні кілька років у столиці не було. Дороги в жахливому стані, через це автомобіль ламається набагато частіше. А хто платити за ремонт буде? Краще б відремонтували один раз, але якісно, ніж просто кожен місяць латали ями. Якщо потрібно, нехай залучають спонсорів або беруть міжнародні кредити, але цю проблему вже давно потрібно вирішувати", – нарікає киянин Дмитро Осипов.