Дмитро Давтян: "Новий тариф забезпечить ремонт і оновлення столичного транспорту"

Цього тижня в Київській міській державній адміністрації (КМДА) анонсували підвищення тарифів на проїзд в міському транспорті, що викликало ажіотаж серед киян. В інтерв'ю заступник голови КМДА Дмитро Давтян розповів, як і чому зміниться тариф на проїзд, описав стан рухомого складу і пообіцяв, що для пільговиків проїзд залишиться безкоштовним.

ВАРТІСТЬ ПРОЇЗДУ В СТОЛИЧНОМУ ТРАНСПОРТІ НАБЛИЗИТЬСЯ ДО ЕКОНОМІЧНО ОБГРУНТОВАНОЇ

- Дмитре Олександровичу, кияни обговорюють підвищення вартості проїзду в громадському транспорті. Називалися різні цифри. Ви можете точно сказати, яким буде тариф?

- Вартість проїзду в Києві зміниться з 14 липня. Для постійних пасажирів поїздка коштуватиме від 6,3 гривні – за умови користування проїзним квитком, для тих, хто здійснює разові поїздки – 8 гривень. Тобто, міська адміністрація встановлює максимально низьку вартість проїзду саме для киян, які користуються проїзними квитками і безконтактними картками. А для тих, хто рідко їздить на комунальному транспорті або гостей міста, проїзд буде дорожче. Ми прийняли компромісне рішення, розуміючи складне економічне становище в країні. Такий тариф дозволить не допустити кризи в транспортній галузі, а також забезпечить комфортні та безпечні перевезення.

- Які основні причини підвищення вартості проїзду в комунальному транспорті?

- Насамперед, невідповідність тарифу реальної вартості проїзду. Коригування окремих його складових, яку здійснили влітку минулого року, дозволило лише трохи наблизити його до реального показника. Разом з тим, з 2015 року в країні в 5,4 раза зросли тарифи на електроенергію, вартість дизельного палива піднялася в 1,5 раза, а вартість шин – в 1,5 раза. За цей же час індекс споживчих цін, яким люблять оперувати статисти, зріс на 183%. Це об'єктивні чинники, на які не може впливати керівництво міста. Але вони безпосередньо позначаються на собівартості проїзду.

- Чи можна говорити, що тариф, який був названий на недавньому брифінгу, об'єктивний?

- Ні, нинішнє підвищення не відображає собівартості проїзду в транспорті. За останніми розрахунками, економічно обґрунтований тариф на перевезення одного пасажира, що враховує всі витрати, становить в метро – 8,27 гривні, в наземному транспорті – 8,77 гривні. Це вище встановлених цифр, але ми розуміємо, що у городян така сума може викликати труднощі, тому мінімальна вартість проїзду – за умови покупки проїзного – становитиме від 6,3 гривні. Нинішнє зростання вартості проїзду є компромісним – тариф все ще буде нижче необхідного, хоча і наблизиться до економічно обґрунтованого.

ВОДІЇ ЇДУТЬ ПРАЦЮВАТИ ДО ПОЛЬЩІ

- Чи була можливість на якийсь час утримати чинні тарифи на проїзд?

- На жаль, ні. Ми і так досить довго стримували зростання тарифу. Зміна вартості проїзду в комунальному транспорті – вимушене рішення, яке довелося прийняти, щоб не допустити транспортного колапсу в столиці. Адже, крім іншого, низький рівень зарплат в транспортних підприємствах призвів до величезного дефіциту кадрів. Наприклад, в метрополітені сьогодні 468 вакансій (5,9% від загального числа співробітників), в "Київпастрансі" – 2434 вакансії (25,8%). Тобто, наші водії, які отримали місцеву освіту і хороший трудовий досвід, не докладаючи особливих зусиль, їдуть до Польщі. Чому? Тому що рівень оплати праці там істотно вище. Щоб уникнути відтоку кваліфікованих кадрів, навчати, утримувати і залучати потрібних фахівців, ми зобов'язані підвищити їм зарплати, а це неможливо без зміни тарифу.

- Чи зміниться якість перевезень після підвищення тарифу на проїзд?

- Безпечні та комфортні перевезення пасажирів – наша ключова мета. Ми не можемо дозволити, щоб, наприклад, в метро сталася надзвичайна подія. Адже цим транспортом щодня користуються мільйони пасажирів. І люди часто не помічають тих робіт, які не бачать, але які здійснюються щодня для підтримки роботи галузі – невеликі або поточні ремонти, точкові оновлення, заміни. Але, безумовно, щоб підтримувати галузь в належному стані, цього недостатньо. Зараз третина всього рухомого складу наземного транспорту вимагає капітального ремонту. Також ремонту потребують трамвайні колії, контактна мережа. У метрополітені вкрай необхідний ремонт ескалаторів (найближчими роками потребуватимуть повної заміни ескалатори на станціях "Арсенальна", "Хрещатик", "Університет", "Вокзальна"), тунельних споруд і станцій, оновлення системи пожежного захисту і освітлення. Ми не можемо випускати на маршрути несправні або небезпечні потяги, автобуси, тролейбуси, трамваї. Але і засобів на закупівлю нових, навіть на планові ремонти, на даний момент не вистачає.

БЕЗКОШТОВНИЙ ПРОЇЗД ДЛЯ ПІЛЬГОВИКІВ ЗАЛИШИТЬСЯ

- Тобто, новий тариф дозволить зробити транспортні комунальні підприємства прибутковими?

- Ні, навіть при новому підвищеному тарифі запропонована система оплати спрямована, насамперед, на захист інтересів киян. І, звісно, такий крок не виведе "Київський метрополітен" і "Київпастранс" зі стану збитковості. Встановлюючи тарифи, ми шукали максимальний компроміс між інтересами пасажирів та економічно обґрунтованими цінами. І "Київпастранс", і "Київський метрополітен" отримуватимуть дотації з бюджету. Але вони будуть значно менше, ніж зараз. А кошти, які бюджету вдасться заощадити завдяки цьому, будуть спрямовані на закупівлю нового рухомого складу, на ремонт, плановий техогляд, на оплату боргів за електроенергію, на підвищення зарплат співробітникам.

- Чи залишиться безкоштовним проїзд для пільговиків?

- Безумовно, питання скасування пільг навіть не піднімалося, це принципова позиція Віталія Кличка. Мер поставив завдання – знайти можливість зберегти всі пільги на проїзд громадським транспортом для пенсіонерів, ветеранів АТО, чорнобильців та інших пільгових категорій населення. І це завдання буде виконано – ті, хто має право на пільги, користуватимуться ними в транспорті.

Сергій Афонін

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

63830.38

Bitcoin Cash (BCH)

464.85

Binance Coin (BNB)

586.56

Dogecoin (DOGE)

0.16

Ethereum Classic (ETC)

26.96

Litecoin (LTC)

81.17

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
54,01
52,01
52,01
25,48
54,49
54,04
50,60
27,58
57,79
56,79
56,68
28,29
57,94
56,41
54,92
26,76
58,50
56,50
53,90
28,04
60,88
57,91
56,99
28,59
61,99
59,99
57,49
28,97
61,99
59,99
57,49
28,98
62,99
61,99
59,99
28,98
-
52,99
50,81
26,24
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Вони нас підтримали
легенди спорту

ВЕЙН ГРЕЦЬКІ. Ми всі згодні, що це безглузда війна. Ми всі бажаємо всім в Україні всього найкращого та молимося за них.

ПЕЛЕ. Я надсилаю свою солідарність народу України. Я молюся і прошу Бога, щоб запанували мир, свобода та любов

ДОМІНІК ГАШЕК. Кожен дорослий у Європі добре знає, що Путін – божевільний убивця, і що Росія веде наступальну війну проти вільної країни та її народу.

ПАОЛО МАЛЬДІНІ. Ніхто не очікував побачити війну на європейській землі, ми хочемо бути на боці народу України.

КЛАУДІО ТАФФАРЕЛ. Дорогі друзі, українці! Наразі весь світ стежить, хвилюється та обурений тим, що відбувається в Україні. Бажаю, щоб на вашу землю якнайшвидше повернувся мир.

1 /2
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.53

Євро (€)

42.31

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти