Вартість проїзду в електротранспорті Дніпра може підвищитися вже в серпні – під час чергового засідання виконавчого комітету міськради чиновникам треба буде вирішити, чи переглядати ціну, яка, за їхніми словами, зараз є однією з найнижчих у країні.
На сьогодні поїздка в трамваях і тролейбусах обходиться городянам в півтори гривні, а метро – в дві. При цьому в Харкові вартість разової поїздки в підземці становить 5 грн, а в наземному електротранспорті – 4 грн. У Києві пасажири платять 8 грн за одну поїздку.
"Сегодня" з'ясувала, скільки може додати в ціні проїзний квиток в Дніпрі і як городяни можуть заощадити на дорозі.
"Нещодавно в столиці вартість проїзду підвищили до 8 грн. Зрозуміло, що в цій ситуації ми не будемо рівнятися на них. Однак у багатьох інших містах середня ціна – 5 грн. Неможливо інвестувати сотні мільйонів в новий рухомий склад, відкривати нові маршрути й одночасно витрачати стільки ж на компенсацію за проїзд. У нас не буде тарифу на електротранспорт в 7-8 грн. Думаю, і 5 грн також ", – зазначив мер міста Борис Філатов.
За попередніми розрахунками, поїздка в електротранспорті коштуватиме 4 гривні. Тим часом дніпряни активно обговорюють питання майбутнього підвищення і підкреслюють, що якість послуги не відповідає заявленій ціні.
"До подорожчання ставлюся скептично. Мене не влаштовує якість обслуговування і сам рухомий склад. Їхати неприємно і довго. Вважаю, що подорожчання до 4 грн – невиправдано дорого. Особисто я обираю такий вид транспорту, коли потрібно економити, а з урахуванням подорожчання робити це буде складніше. Може, в майбутньому це і позначиться на якості і часу поїздки, але поки перспективи не видно", – говорить Дніпрянка Анна Ненашева.
Заощаджуємо: авто на батарейці
Тим часом, дніпряни все частіше пересідають з громадського транспорту на власні автомобілі, надаючи перевагу екологічним електрокарам. За словами власниці "авто на батарейці" Ярослави Пироженко, одна зарядка акумулятора стає приблизно в 70 гривень, а проїхати при цьому можна 120 км. Виходить, один кілометр коштує приблизно 0,6 грн.
В середньому ж автолюбителі щодня проїжджають близько 20-30 км на роботу і назад, витрачаючи при цьому максимум 18 грн. Якщо ж на роботу, в школу і на гуртки їздити цілою родиною на одному авто, можна істотно заощадити. Однак варто врахувати, що на старті доведеться викласти чималу суму на купівлю.
Судячи з оголошень в мережі, вартість уживаного авто з електродвигуном стартує від 200 тисяч грн. З огляду на середню зарплату в місті, яка становить 9000 грн, сім'я з двома працюючими дорослими зможе накопичити на подібне авто за два роки.
Як відомо, з 14 липня в Києві проїзд подорожчав удвічі – до 8 гривень зросла ціна квитка в метро, тролейбусах, трамваях, автобусах, фунікулері та міській електричці.
Пізніше, 19 липня Київрада відмовилася заборонити підвищення вартості проїзду в транспорті, якого домагалися жителі столиці, вимагаючи впровадження автоматизованого обліку оплати проїзду і проведення аудиту столичної підземки та "Київпастрансу".
Тим часом на сервісі безкоштовних оголошень з'явилися пропозиції з продажу безконтактних карт метро з поїздками і незакомпостованих чотиригривневих талончиків, які ще діють до кінця місяця.