Історія моряка: одесит першим підняв в морі прапор незалежної України

Наш черговий герой – капітан далекого плавання В'ячеслав Кисловський більше п'ятдесяти років ходив у рейси на легендарних радянських судах

"Кременчук". Теплохід курсував з січня 1985 по лютий 1990-го в різні країни – Німеччину, Португалію, Кубу, Південний Ємен, Індію, Пакистан, Італію, Іспанію, Саудівську Аравію, Францію, Югославію, Кіпр, Єгипет і ОАЕ. Фото: comments.ua
Суецький канал. Тягнеться від Порт-Саїда до затоки Суец, який знаходиться між північним берегом Африки та Синайським півостровом. Канал дуже популярний, адже він є прямим шляхом з Червоного в Середземне море. Фото: fb.ru
Суецький канал. Тягнеться від Порт-Саїда до затоки Суец, який знаходиться між північним берегом Африки та Синайським півостровом. Канал дуже популярний, адже він є прямим шляхом з Червоного в Середземне море. Фото: fb.ru
"Ленінський комсомол". Головне судно з 25 суховантажних турбоходів було побудовано в 1959 році в Херсоні. А ось списано та утилізовано майже 30 років тому в 1988 році, правда, вже під ім'ям "Унгур". Фото: fleetphoto.ru
В'ячеслав Кисловський служив капітаном на легендарних радянських судах і вперше підняв український прапор в Іспанії. Фото: seafarers.com.ua
В'ячеслав Кисловський служив капітаном на легендарних радянських судах і вперше підняв український прапор в Іспанії. Фото: seafarers.com.ua
1/5

Капітан далекого плавання В'ячеслав Кисловський все своє життя пов'язаний з морем. Більше п'ятдесяти років морський вовк ходив у рейси, а після виходу на пенсію займається вирішенням проблем моряків. "Сегодня" поспілкувалася з капітаном і дізналася про найважливішу морську подію в його житті – перше підняття прапора незалежної України на судні.

Реклама

Свою морську кар'єру В'ячеслав Кисловський розпочав у далекому 1964 році на "Ленінському комсомолі", коли закінчив Херсонську морську академію. "Я зробив декілька рейсів і продовжив вчитися вже в Одеській морехідці", – згадує наш співрозмовник. Після навчання був штурманом на "Хірургу Вишневському".

"П'ятдесят років тому це були лідируючі радянські судна. На турбоходах ходив на Кубу. Старшим помічником став уже на "Якова Бондаренка", – розповів наш герой і додав, що закінчив службу в море на великих суднах, що займаються перевезенням автомобілів.

ПЕРЕШИЛИ ПРАПОР. Втім, найдорожчим для капітана залишилося судно "Кременчук", на якому він, будучи капітаном, вперше в історії незалежної України підняв її державний прапор. "Як тільки Україна стала незалежною, перед відходом у рейс, мене разом з іншими співробітниками Чорноморського морського пароплавства викликав до себе начальник підприємства. На зборах підняли питання про перехід на український прапор. Порадившись, начальник зізнався, що не може дозволити підняти його, оскільки для цього ще не був створений спеціальний судновий реєстр. Без нього всі судна українських судноплавних компаній повинні були носити прапор СРСР", – розповідає моряк.

Реклама

І згадує, як не витримав і виступив з пропозицією до адміністрації ЧМП, мовляв, нехай капітан порту видасть сертифікат на право плавання під прапором України, оскільки порт вже не радянський, а український. А пізніше – можна і до реєстру внести, це цілком законно. "Втім, тоді нічого не вирішили, я пішов у рейс і весь час про це думав. І роздуми привели до вирішення підняти все-таки прапор! При цьому самого прапора України у нас не було. Зате був чудовий комплект сигнальних прапорів. Був серед них і синьо-жовтий, але не з горизонтальними, а з вертикальними смугами. Він означає: "Не можу змінити свій шлях". В український прапор його перешив наш боцман", – згадує капітан далекого плавання.

"БУЛО СТРАШНУВАТО". Так, український державний прапор на морі було вперше піднято 12 лютого 1992 в іспанському порту Валенсія. Відразу після підняття прапора капітан "Кременчука" повідомив про це своєму керівництву, а також телеграфував до Верховної Ради та президента.

"Було трохи страшнувато, хоч у портової влади Валенсії підняття українського прапора питань не викликало. А от далі ми проходили Суецький канал, де повз нас ішли патрульні катери. У мене серце в п'яти пішло, думав, вони нас затримають, мовляв, йдемо під невідомим прапором, але, на щастя, все обійшлося і ми без пригод дісталися до Сінгапуру. У місцевому порту було пришвартовано багато судів з СРСР. І вигляд оновленого пароплава з українським прапором, зафарбованою червоною смугою на трубі і зірваним радянським гербом наших співвітчизників шокував. А екіпаж висипав на палубу – гордість переповнювала кожного", – згадує В'ячеслав Кисловський і додає, що історія з прапором закінчилася в Еміратах.

Реклама

Там рейс нашого моряка закінчився, а заступив капітан повернув на місце радянський прапор. Перше офіційне підняття українського прапора відбулося тільки 11 вересня 1992 на пасажирському теплоході "Іван Франко" в Одеському порту.

І хоча капітан уже десять років як покинув місток, відмовитися від моря таки не зумів. "Після морської кар'єри завжди йде берегова. Я очолював офшорну кампанію морського пароплавства, був капітаном порту в Миколаєві і навіть радником міністра, а вийшовши на пенсію, зайнявся координацією українського крюїнгу. Для досвідченого капітана, який прожив життя на судні, легко зрозуміти проблеми моряків. Я намагаюся допомагати вирішувати їх і зближувати хлопців", – зізнається моряк.

ВИЖИВ ІДЕОЛОГА

Своїми революційними поглядами і непокірним ставленням до вимог радянської влади В'ячеслав Кисловський запам'ятався не одному своєму екіпажу. Так, одного разу він відправився в тривалий і виснажливий кругосвітній рейс без першого помічника, який виконував функцію політичного ідеолога на судні. Обговоривши з екіпажем недоцільність такої посади, капітан попросив ідеолога написати заяву на відпустку і позбувся від нього.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

53513.58

Bitcoin Cash (BCH)

271.2

Binance Coin (BNB)

397.87

Dogecoin (DOGE)

0.09

Ethereum Classic (ETC)

27.67

Litecoin (LTC)

70.77

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
51,40
49,40
50,90
27,89
51,50
49,38
50,05
27,61
53,09
51,09
51,20
27,61
53,28
51,38
51,56
27,54
53,68
52,29
53,68
28,29
56,99
54,99
54,99
28,60
56,99
54,99
54,99
28,64
57,88
54,39
54,49
28,06
58,99
56,99
55,99
28,48
-
48,90
49,05
26,96
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Вони нас підтримали
легенди спорту

ВЕЙН ГРЕЦЬКІ. Ми всі згодні, що це безглузда війна. Ми всі бажаємо всім в Україні всього найкращого та молимося за них.

ПЕЛЕ. Я надсилаю свою солідарність народу України. Я молюся і прошу Бога, щоб запанували мир, свобода та любов

ДОМІНІК ГАШЕК. Кожен дорослий у Європі добре знає, що Путін – божевільний убивця, і що Росія веде наступальну війну проти вільної країни та її народу.

ПАОЛО МАЛЬДІНІ. Ніхто не очікував побачити війну на європейській землі, ми хочемо бути на боці народу України.

КЛАУДІО ТАФФАРЕЛ. Дорогі друзі, українці! Наразі весь світ стежить, хвилюється та обурений тим, що відбувається в Україні. Бажаю, щоб на вашу землю якнайшвидше повернувся мир.

1 /2
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

38.35

Євро (€)

41.56

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти