З кожнимрокомвОдесі всегострішепостає питаннякомфортувізуального середовища .Центрміста , захаращенийрекламою ,втратив колишнійархітектурний вигляд- цеДерибасівська ,Канатна ,Пушкінська .Концентраціявивісок ,табличок ,плакатівнафасадахісторичноїзабудовинацентральнихвулицяхнагадуєсхіднийбазар.
"Те ,що оформленнярекламине відповідаєархітектурі ,-хворобавсіх містпострадянськогопростору" ,-розповів" Сегодня"президентасоціації " ТуризмОдеси" ,ідеологбрендингуміста ІванЛіпутга .Іншим важливим чинникомзабрудненнявізуальноїсередовища ємалограмотністьдизайнеріві некомпетентністьзамовників ,яківтручаютьсявроботудизайнераі даютьйому вказівки .За словамиЛіптуги ,саме томувивіскивмістіжахливізестетичноїта практичноїточкизору.Врезультаті цейінформаційнийі візуальнийшумніхтоне може прочитати ,бо кожензмагаєтьсясвоєю вивіскоювяскравостіі " красивості " ." В історичнійчастині Одесивоформленнівивісокповиннівикористовуватисянатуральніматеріали:скло ,камінь ,дерево ,метал .Літери повиннібутиоб'ємнимиіпоміщенінавідреставрованийфасад.Аленапрактицівоформленнівивісокпродовжуютьвикористовуватипластик ,лайтбокси ,коробиз підсвічуванням інедоречнідекоративніпанелі" ,-каженашспіврозмовник .
БЕЗПРАВИЛ.Щостосується самихрекламників ,туткожен " ліпить " те,що йомухочеться.Якпояснивнашспіврозмовник- бізнесмен ,вОдесічіткихправилоформленнявивісокнемає ,а ,значить ,у підприємцяменше обмеженьвцьомупитанні.Більштого ,відсутністьправил -інструменткорупції."Якщопідприємцявикривають утому, що вінпорушивархітектурнийансамбль ,тойомупростопропонуєтьсязаплатитиштраф .Після цьогонасаме порушеннядивляться крізьпальці" ,-пояснюєбізнесмен.
Експертисходятьсяв тому ,щомістунеобхідна єдинаконцепція розвиткувізуального середовища .ДлянедавновідродженогоРадиз питань міськогодизайнуОдеської міськрадипріоритетнимпроектомзаразє створеннявласного"дизайн- коду " міста.Цепростийзвідправил ,який повинендохідливопояснити навіть"чайнику " ,щонабудинках ,якіпредставляютьсобоюісторичнуцінність ,вінможезробитививіскуне більше запевні розміри ,певного типуівідповідного матеріалу .
Завантаженістьмістарекламоюівивіскамизкричущояскравимиквітами ,що не сполучаютьсяз міськоюархітектурою ,не можуть невпливати інапсихоемоційнийстан людини.Про ценамрозповівзаслуженийархітекторУкраїниВалерійУреньов .Аджевивіски- цеодинз факторівстворенняагресивної візуальноїсередовища.Якщолюдина і непрочиталаінформаціюврекламі ,напідсвідомомурівнінанеїпродовжуєдіятиколір ,адже щоббути ефективною ,рекламаповиннавриватисявсвідомість споживача .Людинідо того ждоводитьсяперероблятимасунепотрібноїрекламноїінформації ,щозбільшує навантаженнянайогопсихіку .За словамиУреньова , забрудненавізуальнасередавпливає іназір ,нанастрійлюдини, їїпрацездатність ,виховнийіосвітнійпроцес ,культуру." Елементиреклами повинніне порушувати ,адоповнюватиміське середовище.Длятого ,щоб у містібуласприятливавізуальнасереда ,потрібно прислухатисядо професіоналів.Повиннабутитакатріада:архітектор ,будівельникі влада .Вониразом повинніслужитиодній меті :гідностворювати ірозвиватимісто ,забудовуміста ,існуючусистемузабудови ,збереженнякультурної спадщининашого міста.Ось чомуіталійціталановитанація ?Тому що їхоточуєпрекраснаархітектура ,прекраснавізуальнасереда ,живопис ,-зазначивУреньов .