"Біла небезпека": як і де в Києві працюють нові евакуатори, які прибирають авто за хвилину

14 січня 2020, 17:01
На озброєнні столичної інспекції з паркування є три види евакуаторів

У Києві з понеділка, 13 січня, запрацювали евакуатори білого кольору, здатні менше ніж за хвилину вантажити і відвозити на штрафмайданчики автомобілі порушників правил паркування.

З понеділка евакуювати автомобілі почали на лівому березі Києва: в районі ТЦ Silver Breeze – на вулиці Тичини та Дніпровській набережній, на Русанівці та Березняках.

Реклама

Загалом у місті працюють п'ять робочих груп, які евакуюють авто. До складу цих груп входять водії понад 20 евакуаторів, інспектори з паркування та представники КП "Муніципальна охорона", які допомагають інспекторам в організації роботи.

Найближчим часом з'явиться ще одна робоча група на лівому березі столиці, яка евакуюватиме автомобілі, що припарковані з порушеннями біля кінцевих станцій метрополітену і блокують рух громадського транспорту – тролейбусів та автобусів.

Два нові евакуатори поки працюють в районі вулиці Тичини та Дніпровської набережної. За два дні їхньої роботи столичні водії вже прозвали цю техніку "білою небезпекою" або "білим покаранням".

Реклама

"З понеділка два нові евакуатори білого кольору з бічним завантаженням автомобілів офіційно почали роботу на вулицях міста. Департамент транспортної інфраструктури КМДА та інспекція з паркування підписали договір з новим контрагентом, який надав нам абсолютно нову техніку з евакуації автомобілів. Чим вони відрізняються від звичайних? Швидкість завантаження автомобілів становить менше 1 хвилини. Наші інспектори дуже задоволені їхньою роботою. Поки оператори евакуаторів ще набивають руку, але ця техніка може прибирати авто і за 45 секунд", – розповідає сайту "Сьогодні" Дмитро Рахматуллін, заступник директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА.

У цьому кореспонденти "Сьогодні" особисто переконалися на вулиці Тичини. Автомобіль-порушник Lexus прибрали менше ніж за хвилину.

Інспектори з паркування зазначають, що ще звикають до нової техніки. Оператор може проводити бічний підйом автомобіля, навіть не виходячи з автомобіля. Металеві "лапи", які підіймають автомобіль за днище, висуваються автоматично, і ними оператор керує за допомогою джойстика в кабіні. Втім, поки помічник оператора виходить на вулицю, щоб переконатися в надійності кріплень.

Реклама

Як це відбувається, дивіться на відео:

Відео: Сьогодні

"Звичайні легковики ці евакутори піднімають вільно. За понеділок два евакуатори прибрали на лівому березі 18 автомобілів порушників. І все це за одну зміну. А ми з наступного тижня переходимо на двозмінний режим роботи", – додають в інспекції з паркування.

Тепер на озброєнні столичної інспекції з паркування є три види евакуаторів.

Перший – це новенькі білі, з бічним завантаженням, з неофіційною назвою "біла небезпека".

Другий – машини з гідрокраном і верхнім завантаженням, їх ще називають "павуками".

І третій вид – це евакуатори, які обладнані так званим візком, на нього ставлять передніми колесами автомобіль і в такий спосіб буксирують по вулиці.

/ Фото: Олександр Марущак, Сьогодні

"Евакуатори з візками не надто зручні. Для їхього використання потрібно більше простору на вулиці. Слід спереду під'їхати до автомобіля, встановити його на візок. Весь процес триває до 40 хвилин. І це незручно нашим інспекторам, оскільки, поки не закінчиться процес евакуації, інспектор мусить залишатися на місці. Ефективність роботи падає... Евакуатори-"павуки", які працюють на вулицях міста, на жаль, технічно вже старі, хоча теж за кілька хвилин прибирають авто і відвозять на штрафмайданчик. Вони часто ламаються і потребують ремонту, оскільки їм по 4-10 років. Нові евакуатори білого кольору – це своєрідний експеримент. У них єдиний мінус – тільки бічне завантаження. І якщо автомобілі порушників стоять, наприклад, "ялинкою", то евакуатор не може до них під'їхати. І це робить завантаження неможливим", – пояснює Дмитро Рахматуллін.

За його словами, місто активно використовуватиме всі три типи наявних евакуаторів. Всі вони працюють за прямим договором з КМДА.

"Ми, звичайно ж, хотіли б бачити на вулицях Києва нові евакуатори, красивого естетичного вигляду. Два нові білі евакуатори себе дуже добре зарекомендували за перші дні роботи. До речі, вчора в місті був побитий абсолютний рекорд. Інспектори провели на вулицях Києва 104 евакуації автомобілів!" – ділиться Дмитро Рахматуллін.

Кожен день на вулиці виходить різна кількість евакуаторів, 20-30 одиниць. За планами столичних чиновників, має працювати 50-100.

"Щоб повноцінно навести порядок на всіх вулицях і тротуарах столиці, нам потрібно як мінімум 100 евакуаторів. Але це короткострокова потреба в такій їхній великій кількості. Тому що коли ситуація в місті нормалізується, для цієї роботи цілком достатньо і 50 одиниць техніки. Але до нормалізації ситуації ще дуже далеко..." – додає Рахматуллін.

За його словами, на нові білі евакуатори місто не витратило ні копійки – це приватна власність компанії, яка вирішила попрацювати на цьому ринку.

"Працювати на вулицях міста може будь-яка компанія, що має потрібну техніку для евакуації. Якщо вона відповідає викладеним на сайті КМДА вимогам і умовам, то зможе працювати разом з нашими інспекторами з паркування", – запевняє Рахматуллін.

Нагадаємо, масова евакуація машин "героїв паркування" в центрі столиці восени відгукнулася несподіваною проблемою. У КП "Київтранспарксервіс" повідомляли, що штрафмайданчики на вул. Хоткевича та Пухівській уже переповнені.

Також новини "Сьогодні" писали, що в Україні дозволять розміщення парковок на покрівлях громадських будівель і споруд. Йдеться про ті дахи, які вже пристосовані для господарського використання. Виняток становлять соціальні установи – дитячі садки, школи та лікарні-стаціонари.