Як зміняться київські маршрутки

22 вересня 2014, 07:55
З міських вулиць приберуть маршрути-дублі, а водіїв зобов'яжуть носити форму

Основна увага на конкурсі приділятимуть техстану <span class="h / Фото: Анастасія Іскрицька

У сфері столичного транспорту грядуть зміни . Торкнуться ці зміни маршруток – транспорту , до якого у городян традиційно найбільше запитань . Уже через півтора місяці міськвлада планує провести конкурс на 100 ьмаршрутах столиці ( всього їх – 187 – Авт . ) . Після цього маршрути , дублюючі лінії тролейбусів і трамваїв , зникнуть , а маршрутникам висунуть серйозні вимоги , попереджає влада і уточнюють: ті , хто не відповідатимуть цим вимогам , будуть змушені піти зі столичного ринку. " Сегодня" дізналася , які умови висунуті перевізниками .

ПРИБЕРУТЬДУБЛІ . Такий час для проведення конкурсу влади обрали невипадково : у багатьох власників маршрутів якраз закінчилися договори на перевезення пасажирів , і вони працюють напівлегально . " Конкурс комплексно не проводився з 2009 року. З тих пір в місті з'явилися нові мікрорайони , і маршруткову мережу потрібно вдосконалити – щоб вони довозили людей з цих мікрорайонів до станцій метро . Наприклад , потрібно продовжити маршрут – від станції метро " Позняки" до нових будинків по вулиці Чавдар . Також ми плануємо провести оптимізацію мережі і прибрати маршрути , які дублюють гілки метро , а також тролейбусні і трамвайні лінії. На даний момент мова йде про 10-15 маршрутах " , – розповів " Сегодня" начальник служби комунальних перевезень КМДА Сергій Савтир . Після конкурсу перевізники , які пройшли відбір , отримають право возити людей ще 5 років. Решта – ні .

АВТОБУС ДЛЯ ІНВАЛІДІВ. Основну увагу на конкурсі приділятимуть техстану автобусів . " До участі в конкурсі допустять тільки машини , які відповідатимуть екологічному стандарту " Євро – 2 " ( не забруднюють повітря вихлопними газами – Авт . ) , І в яких не менше 19 місць для сидіння . Також на кожному маршруті повинен з'явитися як мінімум один автобус , обладнаний для перевезення інвалідів – візочників " , – пояснює Савтир .

Реклама

КОНТРОЛЮВАТИМУТЬ. Перевізники повинні обладнати салони GPS- системами . " До кінця року ми плануємо запустити в роботу систему моніторингу за громадським транспортом . Ця система дозволить кожному жителю Києва бачити в режимі реального часу, де знаходиться потрібна йому маршрутка , скільки машин на лінії , і коли краще підійти до зупинки. До системи вже підключені трамваї , тролейбуси і автобуси , а нововведення в маршрутках ми тільки плануємо впроваджувати . Це допоможе нам контролювати автобуси : де вони знаходяться , чи змінюють маршрут . Також ми аналізуємо , наскільки реально встановити в маршрутках кондиціонери " , – говорить начальник служби перевезень .

ЄДИНА ФОРМА.Ще одне допумови на конкурсі – форма для водіїв . " Ми розробимо для всіх водіїв форму єдиного зразка – літню і зимову. Наприклад , це буде біла сорочка , піджак та брюки. Крім того , на видному місці повинен бути фірмовий знак перевізника . Форма буде обов'язковою , і буде шитття за рахунок перевізника " , – пояснює Савтир . Стежити за виконанням умов , за його словами , буде відділ контролю: " Штрафувати ми нікого не будемо – тільки складати акти про порушення умов договору . А якщо порушення будуть повторяться , то з перевізником будуть розривати договір " .

Перевізники про нові правила ще не чули. " У мене зараз в парку – 15 " Богданів" , їх потрібно підремонтувати . А ось для перевезення пасажирів – інвалідів доведеться закуповувати новий автобус , з низькою підлогою. Ще треба рахувати, у скільки обійдеться форма для 30 водіїв ... Без підвищення цін на проїзд тут не вижити " , – говорить Дмитро Ящук , власник маршруту в столиці. Але в КМДА запевняють : поки що про подорожчання проїзду в маршрутках мова не йде .