Як в Києві будують новий колектор

31 березня 2016, 17:58
Новий трубопровід дозволить запобігти екологічній та техногенній катастрофі

<p>Фото: "Київводоканал"</p>

Реклама

У Києві завершилося будівництво тунельної частини другої нитки Головного каналізаційного колектора, повідомляє "Київводоканал".

Загальна протяжність тунелю становить 9723 метрів. Надалі в нього затягнуть бетонні кільця трубопроводу і заповнять порожнечі бетонної сумішшю для фіксації.

Будівництво другої нитки головного каналізаційного колектора критично необхідно для столиці, оскільки забезпечить надійне водовідведення 1 млн. Жителів правобережної частини Києва – Оболонського, Подільського, частини Шевченківського районів та Вишгорода. На сьогоднішній день їх водовідведення забезпечує Головний каналізаційний колектор, який з 1999 року визнаний аварійним. Тому колектор-дублер дозволить запобігти екологічній та техногенній катастрофі, яка може статися на старому колекторі.

Реклама

"Етап будівництва тунельної частини був складним, адже колектор проходить під усією центральною частиною столиці, а глибина прокладки тунелю сягала місцями до 70-100 метрів. Зараз в 85% тунельної частини вже затягнуть трубопровід", – розповів генеральний директор "Київводоканалу" Андрій Білик.

Він зазначив, що завершення будівництва другої нитки дозволить вивести з експлуатації старий колектор і почати його капітальний ремонт.

Нагадаємо, головний міський каналізаційний колектор міста Києва довжиною 9,2 км, діаметром – 2,7 м, введений в дію в 1970 році. Він відводить велику частину стічних вод правобережної частини Києва.

Реклама

Ще в 1999 році об'єкт за результатами обстеження був визнаний аварійний і непридатний до експлуатації. Обстеження колектора, які проводилися в 2007, 2010 і 2014 роках, виявили, що в деяких місцях глибина корозії досягала 15 см. У такому технічному стані головний колектор продовжує відводити більшу частину стічних вод правобережної частини Києва.

Будівництво колектора-дублера почалося в 1994 році. Його загальна довжина становить 9,7 км, діаметр – 3 м.

Завершити будівництво об'єкта планувалося до Євро-2012, однак через відсутність фінансування в 2012-2014 рр. роботи практично не велися. Відновлення будівництва фактично відбулося в 2015 році. За умови належного фінансування вже в першому півріччі 2017 будівництво об'єкта завершиться, і він буде запущений в роботу.