Кияни критикують нові зупинки через бордюри і сходинки

12 серпня 2019, 09:57
В "Київпастрансі" запевняють, що норми при облаштуванні були дотримані

у Києві масово змінюють зупинки громадського транспорту – встановлюють нові конструкції з широкими дахами і кіосками. Але багато жителів незадоволені облаштуванням території біля павільйонів очікування: з'явилося занадто багато сходинок, бордюрів і платформ.

За даними "Київпастрансу", всі нові зупинки в столиці встановлюють і обладнають за рахунок інвесторів, гроші з бюджету на них не виділяються. Нагадаємо, інвестконкурси були проведені ще в минулому році, а тепер справа дійшла до реалізації. Вже встигли встановити 156 зупиночних комплексів (всього анонсували близько 900). Але обновки не всім припали до душі.

Реклама

"Біля "Палацу спорту" під зупинку спорудили справжній п'єдестал з купою сходинок. Незрозуміло, чому не можна було зробити зупинку на рівні тротуару. Тут будь-який пасажир може ноги звернути", – вважає киянин Олег Приходько.

/ Фото: Олександр Яремчук, Сьогодні

Подібні зупинки з бар'єрами і платформами з'явилися у всіх районах міста. Наприклад, на Лук'янівці, Троєщині, біля метро "Лівобережна". За останньою адресою, як звертають увагу жителі, навіть була демонтована і замінена нова плитка, укладена до конкурсу Євробачення в 2017 році.

В "Київпастрансі" запевняють, що норми при облаштуванні були дотримані. Мовляв, зупинки стоять в необхідних двох метрах від проїжджої частини, покладена тактильна плитка, а там, де є сходинки, обладнають пандуси для з'їзду та заїзду. Але з цим багато хто не згоден. Розкритикували неінклюзивні зупинки активісти ініціативи "Доступно.UA".

Реклама

"Замість усунення існуючих бар'єрів зводять нові. До кожної із зупинок ведуть сходи або бордюри. Сходи дублюють пандусами, кут нахилу яких в чотири рази перевищує державні будівельні норми. Зупинки громадського транспорту перетворилися в трони, на яких коронують міську недоступність! Нагадуємо, що доступно – не там, де роблять пандуси. А там, де не створюють додаткових бар'єрів і небезпеки для людей. А такі зупинки ускладнюють пересування по місту для всіх маломобільних груп населення", – зазначають активісти.

Звернув увагу на ситуацію і заступник голови Мінрегіонбуду Лев Парцхаладзе, нагадавши, що нові ДБН щодо інклюзії та безбар'єрності з 1 квітня обов'язкові до виконання.

"Не розумію, навіщо витрачати час і кошти на створення такої недоступної "доступності", якщо можна все те ж зробити, але правильно", – зазначив він.

Але як виправити ситуацію, не пояснив. Чи будуть враховані зауваження жителів з приводу облаштування зупинок і усунені недоліки, не змогли відповісти і в КМДА.

Реклама

Нагадаємо, критикують кияни зупинки не вперше. Багатьом не подобаються і повністю скляні конструкції, які масово встановлювали раніше. Вони не рятують ні від вітру, ні від спеки, ні від дощу, а скло часто б'ють вандали.

Раніше повідомлялося, що в смт. Козин під Києвом сталося обвалення покрівлі на зупинці громадського транспорту. Так, дах завалився через секунду після того, як від зупинки відійшли пасажири. На щастя, в результаті інциденту ніхто не постраждав.

Також ми писали, що українське товариство сліпих звернулося до суду з вимогою знести МАФи, навіть виграло справу, але намети і нині на місці. Кореспондентам "Сьогодні" незрячі і слабкозорі поскаржилися – саме через ці лотки не можуть спокійно дійти до зупинки, сісти в транспорт і навіть елементарно не потрапити під колеса авто.