Метро на Троєщину: четверту гілку підземки в Києві пропонують побудувати китайці

30 березня 2017, 12:22
Нова гілка метрополітену може з'явитися через 5-7 років. Влада: "Ведуться переговори"

Подільський міст. У питанні добудови моста-довгобуду і четвертої гілки метро допоможуть китайці / Фото: Анастасія Іскрицька

Столичні чиновники знову повернулися до питання будівництва четвертої гілки метро з Троєщини до Окружної дороги в районі аеропорту "Київ". У мерії кажуть, що цим проектом зацікавилися китайці, які славляться своїми передовими технологіями і готові навіть співфінансувати будівництво.

ОБІЦЯНКИ. "Проект будівництва четвертої гілки метро досить складний, оскільки вона повинна бути і наземною, і підземною і включати до себе три пересадочних вузли (діючі синя, червона і зелені гілки метро). Починатиметься лінія метро на Троєщині і закінчиться неподалік від аеропорту "Київ". Відома і потужна компанія зацікавилася цим проектом і виявила бажання його співфінансування. За їх пропозицією, місто має профінансувати 15% від загальної вартості проекту, а китайський консорціум – 85%. У скільки обійдеться проект, точно поки що невідомо", – розповів "Сегодня" заступник голови КМДА Микола Поворозник.

Реклама

Він зазначив, що також ведуться переговори з німецькими інвесторами про добудову Подільсько-Воскресенського моста, який теж буде задіяний в лінії. Навіть обіцяють, що якщо все пройде успішно, то міст буде готовий через 3-3,5 року.

РЕАЛІЇ. Експерти пояснюють, що метро дійсно можна побудувати швидко, враховуючи технологічні можливості Китаю, але є свої нюанси. "Головна проблема лінії метро на Троєщину не у відсутності вітчизняних компаній, здатних це зробити, а у відсутності грошей на фінансування будівництва. Напевно йдеться про можливе кредитуванні будівництва з китайської сторони і заодно будівництво об'єкта китайськими підрядниками. Саме так працюють китайські компанії за кордоном. Тобто ми маємо справу не з інвестицією, а з кредитом для міськвлади від експортно-імпортного банку Китаю. Найчастіше відсоткова ставка подібних проектів невелика – 1-3% залежно від валюти", – пояснив нам експерт з питань транспорту Олександр Кава.

За його словами, загальна сума будівництва четвертої лінії метро залежить від того, як саме проходитиме маршрут і які проектні рішення будуть прийняті, але за попередніми підрахунками експертів вартість всієї лінії від аеропорту Жуляни до Троєщини – понад $ 2 млрд. "Проектної документації поки що немає. На її розробку необхідно мінімум півтора року, а саме будівництво четвертої гілки метро може зайняти близько п'яти років, з огляду на сучасні китайські технології і високі темпи будівництва. Наприклад, китайські компанії всього за 22 роки побудували в Шанхаї найбільшу мережу метро в світі", – говорить Кава.