Ніч в метро Києва: як ремонтують ескалатори в столичній підземці

30 жовтня 2018, 17:13
Сайт "Сегодня" побував на нічній екскурсії і з'ясував, що роблять в метрополітені після півночі

Фото: Міла Князьська-Ханова

Реклама

Після НП в метрополітені Римув столичній підземці показали , як стежать за справністю ескалаторів в Києві . Сайт " Сегодня" відправився на нічну екскурсію , щоб своїми очима подивитися , як ремонтують підйомники .

Ескалатори: багато з них працюють понад 50 років, але набагато безпечніші від європейських "колег"

Всього в метро – 122 підйомники , а 36 з них пам'ятають ще перших пасажирів . Ескалатори на " Арсенальній " працюють з першого дня відкриття в 1960 році. " Пробіг " кожного старожила – близько мільйона кілометрів ! Роботи проходять і вдень , і вночі : коли немає пасажирів , механізми підйомників перевіряють і змащують .

Реклама

Машинне відділення ескалатора. Фото: Міла Князьська-Ханова

Незважаючи на поважний вік , ескалатори київської підземки не поступаються молодим " колегам " з метрополітенів інших країн . У метро кажуть : НП , яка нещодавно відбулася в римському метро , Києву не загрожує . Нагадаємо , там підйомник з футбольними фанатами раптово набрав швидкість , і пасажири не встигали з нього зійти , падаючи внизу .

"Незважаючи на пристойний вік, в наші ескалатори закладена серйозна система безпеки. Вони обладнані ручним гальмом, персонал метро їх може зупинити спеціальними ручками, які розташовані зверху і знизу ескалатора. У них є блокуючий пристрій, який зупинить підйомник, якщо він почне їхати надто швидко. При збільшенні швидкості на 30% спрацьовує аварійне гальмо, який діє безпосередньо на головний вал ескалатора – і він зупиняється", – розповів сайту "Сегодня" Микола М'який, начальник ескалаторної служби київського метро .

Реагує система безпеки підйомника і на дрібні предмети , які виявляються на сходинках підйомника . У метро таких – ціла колекція .

Реклама

Фото: Міла Князьська-Ханова

"Повністю зламати ескалатор неможливо , але , коли монетка потрапляє на майданчик , куди полотно заходить , і виявиться між зубцями , спрацьовує блокувальний пристрій . Бувало таке , що крім монеток потрапляли підбори , скоби від візків , валіз " , – говорить Микола М'який.

При капітальному ремонті ескалатор розбирають майже повністю . Устаткування , яке можна зняти – відвозять в майстерні на ремонт . Зокрема , знімають ходове полотно – це ті сходинки , по яких пасажири піднімаються зі станції , або їдуть вниз . Конструкцію відвозять в майстерню , де знаходять і лагодять всі дефекти . А великі частини ескалатора , – наприклад , величезні шестерінки головного валу , які " тягнуть " весь ескалатор , опускають в машинний зал і ремонтують прямо на станції . Їх вага – близько восьми тонн !

Фото: Міла Князьська-Ханова

Після кожного ремонту ескалатор оглядає експерт і робить запис в його паспорті з дозволом подальшої експлуатації . В середньому , кожен рік в метро упорядковують 8-10 ескалаторів , в цьому році в капітальному ремонті – 8 підйомників . Минулого тижня після ремонту відкрили ескалатор на " Хрещатику " , він став шостим відремонтованим . Залишилося ще два – на " Арсенальній " і ще один на " Хрещатику " , в верхньому нахилі . Їх ремонт триватиме і в наступному році .

Тунелі метро: щурів немає, і інтернету теж

Тим часом в одному з найстаріших тунелів між станціями " Арсенальна " і " Дніпро " вночі перевіряють шляхи . Коли від напруги відключають контактну рейку – в тунель виходять робочі зі спеціальним пристроєм, який нагадує візок . Якщо агрегат " помітить " тріщину – в навушники оператора надходить звуковий сигнал .

Фото: Міла Князьська-Ханова

Біля станції помічаємо ще один тунель , який йде в бік від основного . Співробітники метро пояснюють : це не вихід в " таємне метро " , а невелике відгалуження , яке закінчується глухим кутом в 150 метрах від станції . Воно потрібне для технічних цілей . Наприклад , сюди , в разі поломки , можуть відбуксирувати склад для маневру .

Фото: Міла Князьська-Ханова

А ось щурів в тунелі , про яких багато років складають легенди , ми так і не помітили . У метро жартують : міф настільки живучий , що іноді хочеться найняти аніматорів в костюмах гризунів , які будуть вистрибувати в найнесподіваніший момент .

Тунель. У пошуках таємниць ми пройшли 930 метрів від станції метро "Арсенальної" до "Дніпра". Фото: Міла Князьська-Ханова

Тим часом , інтернет в тунелях , про який мріють багато пасажирів , найближчим часом навряд чи з'явиться . Пілотний проект , який запустили в підземці кілька років тому , довелося згорнути : компанія – постачальник відмовилася від нього з фінансових міркувань . Тепер про Wi – Fi в метро нагадує лише залишене обладнання : в тунелі ми помітили вишку з кинутим ретранслятором .

Фото: Міла Князьська-Ханова

"Поки немає компаній , які забезпечать інтернет в тунелях . Це досить дорогий проект , на закупівлю і установку устаткування потрібно сотні мільйонів . До того ж між станціями досить невелика відстань і майже всюди ловить мобільний інтернет " , – говорять в метро.

Ремонт ескалаторів в цифрах: скільки часу і грошей витрачають в підземці

Ескалатор на плановий ремонт в київському метро відправляють , навіть якщо він справний , коли " пробіг " підйомника досягає 150 тисяч км . Зазвичай ремонт триває близько 50 робочих днів . За цей час його практично повністю розбирають , а зняті сходинки відправляють в майстерні . Щороку ремонтують від 8 до 10 ескалаторів . Вартість ремонту на найдовшому підйомнику на " Хрещатику " в 743 сходинки – 10 млн грн , а лагодження ескалатора на " Арсенальній " обійдеться в 7 млн .

Фото: Міла Князьська-Ханова

Капітальним ремонтом ескалаторів займаються дві бригади , в кожній – 24 людини . Працюють цілодобово , в три зміни .

Фото: Міла Князьська-Ханова

Нормативними актами не встановлено терміни експлуатації ескалаторів . У наступному році в метро проведуть експертизу підйомників , які працюють більше 50 років . За її результатами буде прийнято рішення про доцільність їх заміни . Хоча вони всі справні і гострої необхідності в цьому немає , кажуть в підземці .

Фото: Міла Князьська-Ханова

Однак , якщо рішення про заміну ескалаторів все ж таки приймуть – габарити тунелів старих станцій , в яких вони розташовані , дозволяють встановити чотири більш вузьких підйомника , замість трьох , як зараз на " Арсенальній " .

"Просто раніше для цього не було необхідності – коли станцію проектували , не було такого пасажиропотоку , як зараз " , – говорить Микола М'який.

Нагадаємо, метро на Троєщинумають намір побудувати вже до 2025 року. Майбутня лінія метро пройде від Кільцевої дороги , біля аеропорту " Київ " , Центрального залізничного вокзалу , Подолу , по Подільському мосту , який будується , і завершиться в районах Воскресенка – Кибальчича і Вигурівщина – Троєщина з двома електродепо .

Тим часом, будівництвометро на Виноградарвідкладається . Минулого тижня тендер на продовження Сирецько – Печерської лінії , розміщений на сайті держзакупівель Prozorro , скасували .