Чому київські автобуси, тролейбуси і трамваї сьогодні можуть не працювати

18 грудня 2014, 10:13
Голодний бунт загрожує зупинити транспорт

Водії погрожують страйком / Фото: Олександр Яремчук

У найближчі дні наземний громадський транспорт Києва може не виїхати на маршрути. Колапсом пригрозили співробітники "Київпастрансу", які з вересня не отримують зарплату. На межі виживання – 10 тисяч осіб, деяким вже нічого їсти. Вчора доведені до відчаю люди вийшли на пікет до Кабміну. У відповідь влада знову пообіцяли погасити борги, та й то не повністю.

ПРОГАНЯЛИ СИЛОВИКИ . О 10 ранку під Кабміном зібралося кілька сотень осіб. Водії, кондуктори, касири і контролери, працівники швидкісного трамвая і електрички (ті, хто вранці не повинен був виходити на лінії). Вимагали одного: віддайте зарплату, яку ми чесно заробили. Акція обіцяла бути мирною: керівники профспілок попросили пікетників не перекривати дорогу і не робити нічого радикального. Але з кожною хвилиною обстановка загострювалась. Люди обурювалися, чому їм не можуть заплатити – адже підприємство заробляє гроші.

Реклама

Мітинг біля Кабміну. Транспортники вимагали повернути свої кровні. Фото: А. Яремчук

Довгий час до них з Кабміну взагалі ніхто не виходив. Пізніше вислали представника секретаріату Олександра Іллєнка, але все, що він зміг – це забрати у протестувальників папірець з вимогами. Водії скандували: "Зар-пла-ту! Зар-пла-ту!" і якщо спочатку загрози зупинити роботу транспорту лунали не дуже впевнено, то вже через годину більшість була згідна піти навіть на такі жорсткі заходи. Варіанти обговорювалися різні: від "не вийти на лінії всього на кілька годин" до "не випускати автобуси і тролейбуси, поки повністю не розрахуються".

Реклама

Конфлікт. Доведені до відчаю люди перекрили вулицю Грушевського, але їх зупинила міліція. Фото: А. Яремчук

У пориві відчаю люди перекрили вул. Грушевського, задіявши для цього навіть автобуси, які їхали за маршрутом. Але вже через півгодини наводити порядок підтягнулися більше сотні міліціонерів. Створивши живий ланцюг, силовики стали тіснити народ з дороги. Нікого не били, але уникнути бійки все ж не вдалося. Народ штовхався і кричав: "Міліція більше безкоштовно їздити не буде!", "Зупиняємо транспорт вже сьогодні!" Проте через кілька хвилин всі опинилися знову на тротуарі, а автобуси поїхали. Пізніше і протестувальники стали розходитися.

Реклама

НЕМАЄ НА ЇЖУ І ДІТЕЙ . Про свої проблеми кожен учасник пікету каже зі сльозами. "Люди голодують. Їх виганяють зі знімних квартир через несплату. Водії харчуються картоплею і кількою – навіть на хліб немає. У колеги стався інсульт, паралізувало ліву частину тіла. Так його протримали день в лікарні і відправили додому – через те, що він ні за що не міг платити. А ми навіть в колективі не можемо скинутися, щоб йому допомогти", – каже контролер Ольга Миколаївна.

Ігнатенко Таня і її чоловік Юра – обидва співробітники "Київпастрансу". Таня зараз у декреті і на акцію протесту прийшла разом з трирічним сином Богданом та 10-місячним Колею. Вона каже, що сім'я виживає тільки завдяки "дитячим грошам": це всього 1 тис. на місяць. Олена Брезницька зі служби шляхів (пропрацювала в КПТ 33 роки) говорить, що залізла в борги, а допомогу змушена просити у батьків-інвалідів, які й самі потребують догляду. Кондуктор тролейбуса Олександр Злочівський зізнається, що вже чотири місяці не може оплачувати комуналку. "Живемо на зарплату дружини. У мене вісім онуків, і жодному з них я не можу купити подарунок ні на День святого Миколая, ні на Новий рік. Як мені дітям в очі дивитися? Ми ж чесно виконуємо свою роботу", – з болем говорить він.

ВИРІШАТЬ РАЗОМ . Що робити далі і чи блокувати роботу транспорту, співробітники "Київпастрансу" планують обговорювати вже на підприємстві. "Потрібно вирішувати всім разом. Щоб не вийшло, що частина емоційно налаштованих не вийде на маршрути, а інші будуть працювати", – говорить глава профкому тролейбусного депо Віктор Григорович.

Влада Києва запевняє, що всі сили кинули на вирішення проблеми із зарплатою. "У міськбюджеті знайшли 27 млн. грн. на покриття заборгованості за вересень і частину жовтня. Але загальна сума боргу по зарплаті перед "Київпастрансом" – близько 80 млн, так що поки розрахуватися за всі місяці не зможемо. У держбюджеті теж немає коштів, щоб погасити борг з перевезення пільговиків. Але це питання обговорюється кожен день", – говорить перший заступник голови КМДА Ігор Ніконов.

У "Київпастрансі" говорять, що власних грошей їм на зарплати не вистачить, адже тільки на паливо підприємство витрачає 700 тис. грн в день (21 млн в місяць). Для порівняння: на рекламі КПТ заробляє лише 200 тис. на місяць.