Подробиці падіння вертольота під Києвом: вижилий бортмеханік намагався врятувати капітана

7 квітня 2015, 10:08
Військовий вертоліт торік уже здійснював аварійну посадку

У госпіталі. Андрій Дроздов йде на поправку: йому допомагає малюнок сина, який намалював вертоліт. Фото: С. Одаренко

Прокуратура досі з'ясовує, в чому причина аварії військового вертольота Мі-24, що сталася 24 березня на Київщині. Нагадаємо: машина впала у села Вінницькі стави, під час катастрофи загинув один з пілотів. Ще двоє членів екіпажу дивом вижили і зараз знаходяться на лікуванні у Київському військовому госпіталі. Капітан Сергій Гусак все ще в реанімації непритомний. А бортовий технік Андрій Дроздов вже йде на поправку і зміг розповісти "Сегодня" про страшну катастрофу.

КРАХ. Перед екіпажем стояло завдання доставити вертольоти (їх летіло два) на базу піді Львовом. "Фактично ми мали перетнути всю країну, причому на гранично малих висотах. Це нас і врятувало", – розповідає "Сегодня" 33-річний Андрій Дроздов. За його словами, пролітаючи під Києвом, вертоліт втратив управління: пілот спробував парирувати, але важіль не піддався. "Почалася велика тряска, машину накренило, і вона спікірувала вниз. Ми навіть слова не встигли сказати: 3-4 секунди – і ми вже на землі. Лукавити не буду – дуже злякався. Адже це все одно, що впасти з 10-го поверху", – зізнається Дроздов.

Реклама

Весь час він залишався у свідомості, тому пам'ятає, як від удару об землю розірвало паливні баки, і як його з ніг до голови облило гасом. "Я чув, як капітан екіпажу кличе на допомогу. Я намагався відтягнути його в сторону, але не подужав... А другий пілот помер на місці", – зітхає Дроздов.

Першими на місце аварії приспіли цивільні, говорить він. "За нами летів другий борт, ми його "вели". Вони зайшли на посадку і викликали рятувальників. Хвилин через 10 приїхала швидка, нас доставили в лікарню", – згадує технік. У нього – перелом голеностопів, черепно-мозкова травма, і роздроблена колінна чашечка. Але медики дають позитивні прогнози на одужання. А ось командир екіпажу лежить без свідомості в реанімації.

ВЕРСІЇ. На думку Дроздова, аварія сталася або через руйнування механізму рульового управління, або через те, що відірвалася одна з лопатей несучого гвинта вертольота. "Спочатку не виключали навіть ураження ракетою! Але після огляду уламків експерти схиляються саме до цих причин", – говорить Дроздов.

Реклама

Він, як бортмеханік, був закріплений за цим вертольотом і відповідав за його справність. "Перед вильотом я ретельно все перевіряв по інструкції. Крім мене, вертоліт оглянув контролер. Нічого підозрілого не виявили. Не думаю, що провину повісять на когось із членів екіпажу", – запевняє технік. За його словами, вертоліт належить перебирати по гвинтику кожні 12 років, на заводі. Але оскільки знаходиться цей завод в Росії, то зараз провести перевірку неможливо. "Машина трохи барахлила. Буквально минулого року ми здійснювали аварійну посадку через засмічені фільтри... А я забобонний. Так що планую перевестися на наземну службу", – зізнається Дроздов.

ПРОКУРАТУРА: "ВЕРСІЙ БАГАТО"

Як розповіли нам у військовій прокуратурі Центрального регіону, яка проводить розслідування і з'ясовує причини катастрофи з Мі-24 під Києвом, комісії, які займатимуться цією справою, вже формуються.

Реклама

"Вже призначено проведення різних експертиз – тільки їх перелік займає три сторінки. Розшифровуються записи з чорного ящика, який був знайдений на місці аварії. В ангарі фахівці прокуратури збирають уламки, намагаються відтворити вертоліт. Це займе багато часу, тому швидких результатів від експертизи очікувати не варто. Серед основних причин краху розглядаються декілька: порушення правил польотів або підготовки до них, а також порушення правил експлуатації літальних апаратів. Все це підпадає під 416-ту статтю Кримінального кодексу. Але під підозрою – не тільки члени екіпажу, а й наземні служби. Як би там не було, поки не будуть отримані результати всіх експертиз, робити які-небудь висновки рано", – кажуть у відомстві.