Польський трамвай в Києві: все про "новачка в вишиванці"

17 серпня 2016, 10:41
У столиці запустили новий польський трамвай за мільйон євро

<p>Польський трамвай. Поки новий склад буде їздити тільки в години пік, вранці і ввечері</p> / Фото: Сергiй Ревера

Реклама

На Борщагівській лінії швидкісного трамвая за маршрутом №3 почав курсувати перший трамвай четвертого покоління польської компанії Pesa. Зраділи цієї події не все: деякі кияни дивуються, чому перевагу віддали польському трамваю, а не такому ж сучасної української "Електрону". "Сегодня" з'ясувала, в чому різниця, і особисто зазнала "новачка".

БЕЗ ГУРКОТУ. Трамвай Pesa в Києві поки всього один: о 9:00 синій вагон з білими візерунками, як на українській вишиванці, прибуває на кінцеву станцію "Кільцева дорога". Пасажири з цікавістю розглядають новинку. "О! Тут точно можна підзарядити мобільний!" – Тут же вигукує молодий хлопець. У салоні прохолодно, гуркоту, як в стареньких трамваях, майже не чути. До безкоштовного Wi-Fi можна легко підключитися.

Є електронні компостери на той випадок, якщо трамвай буде працювати на іншій лінії. Стоять кілька великих екранів, але поки нічого корисного для пасажира не показують – лише заставки. Всього через кілька зупинок пасажири майже повністю заповнили салон трамвая. І хоча особливої тисняви не було, здалося, що проходи всередині трохи завузькі. "А парні сидіння біля вікна встановлені на різних рівнях, одне на 10-15 см вище за інше, зі знайомим розмовляти незручно", – ділиться враженнями пасажирка Анастасія.

Реклама

ПОРІВНЮЮТЬ. Без критики не обійшлося: деякі вказують на те, що львівський "Електрон" більше і ширшими, ніж Pesa, та ще й "рідний". "По довжині польський склад всього на 4 м коротше "Електрону" (30 м), в нього поміщається лише на 20 осіб менше. Ширина салону в обох по 2,5 м, кількість сидячих місць – по 60. Вартість Pesa – 1,15 млн євро, майже стільки ж коштує і "Електрон", – парирують в "Київпастрансі".

Експерт з транспорту Олександр Кава додає: "Український виробник "Електронтранс" не має великої потужності і не може поки виробляти великі обсяги. До того ж у них часто відбуваються затримки при поставці рухомого складу. Наприклад, другий поставлений в Київ трамвай "Електрон" не міг виїхати на лінію три місяці після доставки в столицю, оскільки до нього ще підвозили необхідні комплектуючі. А пасажири потребують нових складах вже зараз. Pesa поставляє склади 10 років до багатьох міст Європи. Вони надійні і якісні. Але дуже хотілося б щоб такі трамваї збиралися у нас в країні, а не імпортувалися готовими", – розповів він. Другий трамвай Pesa привезуть восени, а всього хотіли закупити їх 10 штук.