З велосипедом – в кафе і в транспорт: експеримент "Сегодня" в Києві

26 вересня 2017, 17:29
Чому пообідати в кафе з велосипедом не завжди виходить

З велосипедом в трамвай пустять на задню площадку. Фото: Ольга Мулько, "Сегодня"

Велосипед в столиці поступово перетворюється на повноцінний транспорт. І хоча частіше киян на двохколісниках можна побачити в місті на прогулянках у вихідні, багато також пересідають на велосипед і в будні, щоб дістатися на роботу, об'їжджаючи пробки.

Тим часом, багато велосипедистів скаржаться, що пообідати під час велопрогулянки – "завдання із зірочкою": столичні заклади громадського харчування не завжди готові обслужити відвідувачів з особистим транспортом. Та й з перевозом "байка" в міському транспорті іноді виникають проблеми. "Сегодня" вирішила перевірити, в чому причина.

Реклама

З велосипедом – за бургерами

У Києві залишати велосипед без нагляду – не найкраща ідея: його можуть вкрасти за лічені хвилини. Тому велосипедисти часто, вирушаючи пообідати, заводять "залізних коней" на літні майданчики, займаючи найближчий до них столик.

"Одного разу вирішили поїсти бургерів в одному мережевому закладі на Мінській площі. До велопарковки було далеко, ну і все столики біля неї були зайняті. Тому завели два велосипеди на літній майданчик і поставили вздовж паркану. Вони нікому не могли там перешкодити навіть в теорії. Але незабаром до нас підійшов охоронець і зажадав їх прибрати. Ми відмовилися прибирати велосипеди і попросили книгу скарг, до нас підходила адміністратор закладу. Охоронець пізніше теж прийшов, вибачався", – розповів "Сегодня" житель Оболоні В'ячеслав.

Реклама

Ми вирішили перевірити, наскільки поширені подібні випадки. Для експерименту обрали туристичну частину Подолу – в цьому районі завжди досить багато велосипедистів і чимало закладів, де можна перекусити. Біля однієї з бургерної з літнім майданчиком велопарковки не знайшлося, тому ми зайшли з велосипедом в приміщення. Персонал зустрів радо, але "байк" попросили залишити зовні, посилаючись на можливі проблеми з санстанцією. "Але його ж можуть вкрасти!", – заперечили ми. Тоді офіціанти погодилися його залишити неподалік від стійки, пообіцявши доглянути за транспортом. Але в дальній зал пускати відмовилися: велосипед міг перешкодити іншим відвідувачам.

Пізніше ми зайшли в інший заклад. Там також був літній майданчик і навіть знайшлася велопарковка – правда, практично на тротуарі, де велосипед міг перешкодити перехожим і ризикував бути вкраденим, оскільки парковка – поза полем зору. Тому завели велосипед на майданчик і поставили під стіну, біля столика. Однак бармен, посилаючись на вказівки від керівництва, попросив прибрати "байк", хоча він нікому не заважав.

В порівняно безпечній Європі біля закладів зазвичай завжди є зручна велопарковка. Хоча, залишивши "байк" біля кафе, все ж ризикуєш його втратити. "Я не помічав, щоб велосипеди заводили в кафе. Бачив, що велосипеди припарковані поруч зазвичай. Насправді з крадіжками велосипедів проблемно всюди, навіть в тих же Нідерландах, і в Азії. Люди, у яких я жив, показували великий трос, з хорошою обмоткою, яка порізана вся – хтось не раз намагався його перекусити", – розповів нам мандрівник Олександр Богаченко-Мішевський.

Реклама

Так що оптимальним варіантом для перекусу під час велопрогулянки все ж залишається вулична їжа: купив бургер – і обідаєш в найближчому парку.

Велосипед в транспорті: можна, але не скрізь і не безкоштовно

Ще одна поширена проблема – проїхати в транспорті з велосипедом, якщо потрібно зрізати дорогу, подолати небезпечну трасу без велодоріжок або не вистачає сил на крутий підйом, яких в Києві чимало. Столичні велосипедисти вже практично змирилися з тим, що в метро з "байком" не можна, але іноді "палки в колеса" ставлять і кондуктори в наземному транспорті, не пускаючи в нього з нерозібраними велосипедами. Хоча правила перевезення багажу в громадському транспорті дозволяють провозити зібраний "байк". 

"Велосипед можна перевозити в тролейбусах, трамваях, автобусах і фунікулері безкоштовно, якщо він знаходиться в складеному вигляді і в чохлі, щоб не забруднити інших пасажирів. Але якщо велосипед не зібраний, то за нього потрібно платити, як за великогабаритний багаж, тобто купити ще один квиток за 4 гривні", – розповіла "Сегодня" Анна Бондар, начальник служби маркетингу КП "Київпастранс". Разом з тим, в правилах користування трамваями і тролейбусами прописано, що пасажири можуть провозити безкоштовно велосипед в спеціальній упаковці.

Ми вирішили проїхатися з велосипедом в трамваї №14 (Контрактова площа – Автогенний завод), завантаживши "байк" на кінцевій. Кондуктор не заперечувала, лише попросивши, щоб він стояв на задній площадці трамваю і не заважав пасажирам. За провезення двухколесників ми заплатили 4 гривні, купивши і закомпостувавши ще один талон.

Також можна проїхатися з велосипедом на фунікулері. "Ми, наприклад, пішли назустріч велосипедистам і обладнали місце в вагоні для перевезення велосипедів в столичному фунікулері", – повідомила Анна Бондар.

Тим часом, в Європі з велосипедом пускають навіть в підземку, правда, возити його в транспорті – недешеве задоволення.

"У Празі в метро можна заходити з нерозібраним велосипедом. Єдина проблема – в Європі проїзд в громадському транспорті коштує дуже дорого, і якщо є велосипед – то немає ніякого сенсу витрачати гроші. Я один раз тільки проїхав на громадському транспорті, це було в Кошице ( Словаччина), я зі зламаним колесом їхав в веломайстерню. Я витратив 50 євроцентів в одну сторону, це було дуже дешево для Європи. в Німеччині – близько трьох євро за поїздку, в Австрії і Ніделандах – приблизно стільки ж. Тому, платити 90 гривень за поїздку – це не для українського туриста, якщо є свої колеса. Але місцеві перевозять іноді. Просто треба мати квиток", – поділився досвідом Олександр Богаченко-Мішевський.

Висновок: якщо кондуктор в київському транспорті не пускає вас з велосипедом в салон – не соромтеся вступати в дискусію, можливо, він просто не знає всіх правил перевезення. І не забудьте про додатковий талончик.