Столичне метро позбавляється від жетонів, але альтернативні способи оплати дають збої

7 серпня 2019, 16:52
Виявилося, що купити картку для проїзду не дуже й легко, як це стверджують у метрополітені

У Києві поступово позбавляються від жетонів і паперових талончиків і вводять сучасну систему оплати в комунальному транспорті. Однією карткою тепер можна заплатити і в підземному, і в наземному транспорті. Кореспонденти "Сьогодні" вирішили перевірити, як це працює і чи працює насправді.

Час пік. У київському метро за жетонами стоять черги. До жовтня жетони вже виведуть з обігу.

Реклама

"Оплатити проїзд можна буде банківською картою, якщо на жовтому турнікеті є значок "Paypass". Також можна буде скористатися зеленою карткою метро", – говорить прес-секретар Київського метрополітену Наталія Макогон.

Кореспондентам "Сьогодні" не вдається скористатися банківською карткою, щоб купити електронний квиток. Автомат тимчасово не приймає карток.

Тоді ми намагаємося купити картку метро за готівку. У нас є банкнота в 500 гривень. Автомат таких купюр не приймає. Відстоюємо чергу в касу, щоб розміняти гроші. Заодно запитуємо у пасажирів – як їм ідея скасувати жетони.

"Зручніше купити жетон, а потім проїхати і все", – каже киянка.

"Великі дуже черги, а особливо – на вокзалі. Раніше жетон можна було купити в автоматах, теж було зручно", – каже ще одна пасажирка.

Ми розмінюємо гроші, віддаємо автомату 50 гривень і отримуємо новеньку картку.

Реклама

Але на картці поки немає грошей для проїзду. І до того ж, автомат так і не видав чек.

Наступне питання – як поповнити картку на потрібну нам суму, наприклад на десять подорожей? Це – 77 гривень. Поповнюємо термінал на 100 гривень, однак здачі він не дає.

У касі ситуацію не коментують, але несподівано наш автомат приходять налагоджувати.

Реклама

"Куди пішли наші гроші? На картку? Але чека нам не видало", – намагаємося дізнатися долю 100 гривень у ремонтника.

"Ви можете зателефонувати на гарячу лінію, назвати час, коли Ви це зробили, і Вам видадуть електронну копію вашого чека", – каже ремонтник.

Ми дзвонимо на гарячу лінію. По телефону диктують код здачі – це 15 цифр, які потрібно ввести в цьому ж автоматі під час наступного поповнення. Стає ясно: якщо такою карткою буде користуватися людина пенсійного віку, це буде дуже незручно.

До підземки потрапляємо без перешкод.

Після цього намагаємося з'ясувати ситуацію зі способами оплати наземного транспорту. Прикладаємо картку до валідатора. Але він не працює. У наступному вагоні пристрій теж не зчитує нашу картку. Тобто, виходить, якщо немає готівки, то людина з карткою змушена буде їхати в трамваї "зайцем".

Під кінець тестуємо комунальний автобус – тут валідатори працюють. Але як довести контролерам, що ми внесли гроші за подорож?

"Як мені довести контролеру, що ми не "зайці"?, – запитуємо у одного з пасажирів.

"Не знаю. А ось зараз, якщо зайдуть, запитайте у них", – відповідає чоловік.

Відзначимо, раніше в Києві чоловік приніс на обмін 2300 жетонів метро старого зразка.

Також ми писали, що в Києві триває будівництво гілки метро на Виноградар. Загальна вартість введення в експлуатацію станцій "Мостицька" і "Проспект Правди" Сирецько-Печерської лінії оцінюється в 6 млрд гривень.