Таксисти-граки в "Борисполі" крадуть у пасажирів особисті речі

28 серпня 2014, 17:06
В аеропорту кажуть, що не мають права забороняти таксистам працювати біля терміналів

Коли існувала аеропортова служба таксі SkyTaxi, працювати було набагато легше - джерело / Фото: Олександр Яремчук

До редакції Сегодня.ua звернулася жителька Німеччини , яка вже багато років живе в Україні . Ірина Фрайслебен 18 серпня прилетіла з Мюнхена до Києва і відразу ж зіткнулася з місцевою " мафією " серед таксистів.

" Пройшовши паспортний контроль і забравши свій багаж , я вийшла в зал прибуття терміна D. Я почала шукати транспортний засіб , щоб дістатися Києва. Тут до мене підійшов , як виявилося пізніше , посередник , який мені запропонував таксі. Він допоміг мені піднести мої дві валізи і посадив мене в машину , яка була припаркована при виході з терміналу . На машині стояла шашка таксі. Він мене попросив заплатити за послуги вперед і я зрозуміла , що частина грошей він залишив собі , а частину віддав водієві таксі" , – розповідає жінка.

Водій довіз Ірину до станції метро " Лісова " – там жінка вийшла з машини з дамської сумкою , забрала свої валізи , але рюкзак з цінними речами забула в автомобілі. Пропажу Ірина виявила , коли таксист поїхав. І відразу ж попрямувала назад у " Бориспіль".

"Спочатку я звернулася до працівника служби таксі і розповіла про подію. Дівчина , зсунувши плечі , сказала , що я скористалася нелегальним таксі і нічим мені допомогти не може. Мені довелося звернутися до міліції. Вони спочатку почали шукати і питати всіх посередників , які підводять людей до таксі , потім почали пошуки людини, яка мене посадив , але результату не було. Ні керівник офіційного , ні неофіційного таксі не могли сказати , хто ж за моїми описам міг підвести мене до машини " , – згадує Ірина.

Далі муки жінки не закінчилися . Її направили в термінал B , де розташовується головне відділення міліції аеропорту . Ірина описала правоохоронцям зовнішність "посередника " і таксиста , щоб вони могли знайти їх по камерах спостереження. Але ні номера , ні марки машини вона згадати не змогла.

" В цей час з'явився чоловік , який підвів мене до таксі. Нібито з метою допомогти . Але потім він сказав , що він не знає ні імені людини , ні номера машини , в яку він мене посадив , і навіть за що взяв гроші " , – каже Ірина.

Міліціонери змогли знайти запис на камері спостереження , з якої видно , як жінку підводять до автомобіля. Але ні номера машини , ні її марки по через поганий якості запису визначити було неможливо.

" Мені сказали , якби я звернулася в офіційне таксі , то вони б знайшли мої речі за дві хвилини , так як в офіційній службі кожне таксі зареєстровано " , – розповідає Ірина.

Міліція тепер шукає голку в стозі сіна

Реклама

В Лінійному відділі аеропорту "Бориспіль " МВС Київської області пояснюють: згідно із законодавством, таксист не вкрав речі. Ситуація з Іриною потрапляє під категорію , коли пасажир з необережності залишив речі в таксі.

" В період часу з червня по серпень поточного року фактів крадіжок багажу пасажирів працівниками таксі , а також фактів залишення з власної необережності пасажирами своїх речей в автомобілях таксі не зареєстровано " , – зазначають в міліції.

При цьому джерело серед правоохоронців запевняє: коли існувала аеропортова служба таксі SkyTaxi , працювати було набагато легше. А пасажири в рази рідше позбавлялися своїх речей.

"Коли було SkyTaxi , було набагато зручніше . У їх водіїв була путівка , вони проходили медкомісію , а в машині була встановлена система відеоспостереження . Навіть якщо людина сумнівалася або стверджувала , що у нього вкрали речі , то йому показували відео з камери спостереження. А зараз людина сідає в машину , щось забуває , потім не може знайти. І не пам'ятає ні номера , ні марки машини. Як тут можна її розшукати ? " – ділиться джерело.

У " Борисполі " кажуть , що випадків крадіжки особистих речей водіями таксі в аеропорту не було . А про випадок з Іриною , яка свої речі забула в салоні авто , знають.

" На сьогодні всі перевізники надають свої послуги на загальних підставах. Відповідальність , зокрема , за розшук втрачених речей в таксі несе тільки таксомоторний перевізник . У подібних випадках громадянину слід письмово звернутися до правоохоронних органів і повідомити про обставини втрати речей" , – пояснили в прес – службі аеропорту .

При цьому в " Борисполі " також визнають : випадків крадіжки не було лише з автомобілів SkyTaxi . З приводу інших перевізників інформації немає . Але з тих пір , коли службу ліквідували , адміністрація аеропорту , відповідно до законодавства , не може заборонити таксистам – грачам працювати біля терміналів . Перевіряти перевізників аеропорт теж не може – це сфера відповідальності правоохоронних органів.

У "Борисполі" може з'явиться нове офіційне таксі

Експерт і головний редактор авіаційного порталу " Авіабіз " Богдан Долінце вважає , що ліквідація SkyTaxi пов'язана , насамперед, із боротьбою бізнес – структур за монополію на перевезення. Він розповідає , що після ліквідації SkyTaxi з'явилася інформація про проведення тендера по здачі автомобілів і права здійснювати перевезення. Однак тендер був зірваний , а його організатори заявили , що жоден учасник не відповідає вимогам конкурсу.

"Самі ж учасники і перевізники розкритикували таку заяву. За їх словами , в аеропорту "Бориспіль " хочуть монополізувати перевезення в інтересах наближених бізнес – структур , і таким чином обмежити будь-яку конкуренцію з надання таксомоторних перевезень " , – каже Долінце .

Інформацію підтверджують і в прес – службі " Борисполя " . " Конкурс , запланований на 1 липня, не відбувся через недостатню підготовленість потенційних учасників. Зокрема , компаніями не був наданий повний пакет документів по ключовим умовам конкурсу , який передбачає наявність відповідної ліцензії на здійснення перевезень , документи , що підтверджують технічну базу обслуговування транспортних засобів , власну інформаційно – диспетчерську службу , персонал зі знанням іноземних мов" , – розповідають там . Крім того , учасники конкурсу не підтвердили , що готові взяти на роботу водіїв Sky Taxi , які раніше працювали в аеропорту.

Богдан Долінце також додає , що свідченням "боротьби " є нещодавно виданий керівництвом " Борисполя " документ , який обмежує допуск транспорту до аеропорту . У ньому говориться , що в першій лінії біля терміналу D (зона прильоту ) аеропорту допускаються тільки технологічний транспорт і автобуси SkyBus .

"З одного боку , обгрунтувати таке рішення можна боротьбою з напливом нелегальних перевізників . Але в теж час , доступ легальним службам теж обмежили , – відзначає Долінце . – Дані обставини свідчать про те , що в аеропорту намагаються розчистити дорогу для дружнього перевізника . Йому , швидше за все і передадуть в підсумку парк автомобілів служби SkyTaxi . В даному випадку, можна говорити про боротьбу конкретних фірм зі спробами встановлення монополії на перевезення" .

Тим часом , 14 серпня відбулося засідання адміністративної колегії обласного відділення Антимонопольного комітету з питань конкурсу на право укладення договору оренди автомобілів Sky taxi . Таким чином , найближчим часом повинна стати відомою дата конкурсу.