У метро – за квитками: в Києві, щоб потрапити в підземку, купують цукерки

10 серпня 2017, 12:33
Ми перевірили, як працює нова система проїзду на "Кловській"

На "Кловській". Купити талон можна тільки за дрібні купюри / Фото: Олександр Яремчук

Рівно тиждень тому в столичній підземці на станції "Кловська" заробили перші шість автоматів з продажу одноразових проїзних талонів з QR-кодами замість жетонів, а каси на станції закрили. За цей час за новими квитками проїхало вже більше 10 тисяч пасажирів. Але не всі городяни раді нововведенню: багато хто скаржиться, що для покупки талона через автомат потрібно мати тільки дрібні купюри – номіналом 1, 2 і 5 грн або банківську картку.

Наприклад, киянка Тетяна Ніколаєнко на собі випробувала всі незручності відсутності дрібних купюр. Не врятувала дівчину навіть наявність банківської картки. "Дрібниці в гаманці не було, і я вирішила розплатитися карткою. Вставила картку, ввела пін-код, гроші знялися, але квиток не виліз. "Ваша картка не працює", – переможно заявила мені дівчинка-інструктор на станції. Але гроші з карти у мене зняли. Спробували ще раз, але операція закінчилася тим же, з однією різницею... картка зламалася", – написала Тетяна в соцмережах. За словами киянки, їй винесли книгу скарг, але на станцію так і не пропустили.

Реклама

"Розміну немає". Чи справді так проблематично купити одноразовий квиток через автомат на "Кловській", "Сегодня" перевірила особисто, маючи при собі лише 50 і 20 гривень. На самій станції у автоматів дівчина-інструктор відразу ж засмутила тим, що автомат великі купюри не приймає і їх потрібно розміняти, наприклад, в магазинах поруч зі станцією. Так ми і зробили, однак розбити 20 гривень і вже тим більше 50 виявилося справою не з легких. У кіоску поруч з метро гроші нам розміняти навідріз відмовилися, заявивши, що з таким проханням ми звертаємося далеко не перші. У магазині з продажу солодощів прямо біля входу у вестибюль станції метро "Кловська" до таких прохань від пасажирів підготувалися вже давно, встановивши табличку "Розміну немає!".

Словом, щоб розбити 20 гривень довелося купити пляшку мінеральної води, отримавши 10 гривень здачі, а після цього просити продавщицю розміняти нам десятку. "Якщо я вам останні дрібні гроші віддам, то потім мені на здачу покупцям не буде", – сказала нам продавець, але, вирішивши нас пошкодувати, дістала з сумки свій гаманець і простягнула нам дві п'ятірки. "Останні віддаю!" – сказала жінка. За її словами, потік пасажирів, охочих розбити великі купюри, не вщухає цілий день: "Хтось просто просить гроші розбити, інші цукерки купують по 2-3 гривні".

СКАРГИ. Роздобувши нарешті заповітні дрібні купюри, переможно вирушаємо на станцію, купуємо талончик і просимо надати нам книгу скарг. Через кілька хвилин нам виносять велику і товстий зошит з білою обкладинкою. У ньому ми пишемо своє побажання керівництву підземки вирішити проблему з розміном великих купюр у пасажирів.

Реклама

До слова, таких пропозицій в книзі за тиждень накопичилося близько десятка. Наприклад, одна жінка скаржилася, що не змогла потрапити вчасно на роботу, оскільки з грошей мала при собі лише купюру в 50 гривень. Самі працівники станції нарікають, що незадоволених вистачає, і книга скарг останнім часом користується великою популярністю. "Можливо, проблему з розміном грошей вирішуватимуть, і встановлять спецавтомат, або цим буде займатися касир", – сказала нам контролер.

"Запасайтесь дрібними грошима!"

Тестувати автомати на "Кловській" будуть два місяці, щоб виявити і усунути недоліки. Пасажири можуть залишати свої пропозиції щодо роботи нових автоматів на сторінці метрополітену в соцмережах. Що ж стосується проблеми з розміном великих купюр, то як і коли її вирішувати – поки невідомо. "Ми розглянемо всі проблеми, які виникли у пасажирів за час роботи нових автоматів на станції "Кловська", – повідомили нам в метрополітені і додали, що просять усіх городян готуватися до поїздки завчасно, маючи в наявності купюри номіналом в 1, 2 і 5 гривень.