Влада хоче зробити платним в'їзд до центру Києва заради грошей на ремонт мостів

9 серпня 2014, 08:24
У найближчі кілька років більшу частину мостових переходів потрібно ремонтувати

/ Фото: Сергій Ніколаєв

/ Фото: Сергій Ніколаєв

Реклама

Жителі столиці післянедавнього обвалу старого пішохідногомостана вул. Електриків всерйоз занепокоїлися станом мостових переходів . " За деякими мостам страшно ходити – особливо на Лепсе або на мосту шляхопроводу , недалеко від станції " Сім'ї Сосніних " . На зруйнованому шляхопроводі на Саперно – Слобідській прямо відчуваєш , як конструкція під ногами похитується " , – нарікає киянка Анастасія Притула. Експерти запевняють : панікувати поки рано , але питання капремонту краще б вирішити найближчим часом . Втім, є одна " маленька " заковика : в міськбюджеті на ремонт грошей немає.

ПРОБЛЕМНА ШУЛЯВКА. " Міст на Шулявці вже давно не вселяє довіри. Я неодноразово бачила , як з нього шматочки чи то штукатурки , чи то бетону сиплються . А адже під ним щодня проходять тисячі людей" , – скаржиться киянка Дарина Мазур . Але в КК " Київавтодор " запевняють , що Шулявка під контролем : " Загрози обвалення Шулявського моста немає – адже все навантаження приймають на себе опори . Звичайно , його потрібно ремонтувати найближчим часом" , – розповів " Сегодня" головний інженер " Автодору " Василь Мельниченко .

Експерти до " запевненням " комунальників ставляться скептично . "Так, під Шулявським шляхопроводом встановлені підпірки , за якими постійно спостерігають фахівці , але цього мало. Адже ніхто гарантій не дає , що він не впаде, якщо хтось випадково , через незнання , проїде по ньому багатотонника . З вирішенням цієї проблеми влади затягують через відсутність грошей " , – розповів директор Аналітичного центру " Інститут міста " Олександр Сергієнко . Влада міста обіцяє , що протягом декількох років питання з проблемним Шулявським шляхопроводом вирішуватимуть . " Дефектний Шулявський шляхопровід потребує ремонту , але все впирається у фінансування . Думаю , займемося їм вже наступного року " , – розповів нам заступник голови КМДА Михайло Костюк.



"Патон" - КАПРЕМОНТ.Викликає побоювання також стан мостів Метро , Патона та Повітрофлотського . "Деякі мости вимагають спеціального цільового фінансування на державному рівні. Наприклад, міст Патона , Південний і Метро . Міст Патона взагалі потрібно ремонтувати першочергово – правда , ремонт його обійдеться в 200 млн гривень. Цього року на утримання таких об'єктів виділено менше 30 млн. А на капремонт , на жаль , грошей немає взагалі" , – каже Костюк. Особливу увагу варто також звернути на міст Метро : " Цьому мосту ще в 2009 році, після експертизи , прогнозували 4 роки життя . А пройшло вже 5 років! Його потрібно серйозно ремонтувати – тим більше , що по ньому їздить метро " , – розповів директор Інституту " Київдормістпроект " Володимир Воробйов .

ЩОСЬ РОБЛЯТЬ.Комунальники запевняють , що всі мостові переходи в місті під контролем , але не заперечують, що в найближчі кілька років більшу частину з них потрібно ремонтувати , щоб не було біди . " Зараз йдуть ремонтні роботи на мосту Патона і на Венеціанському переході . Тільки закінчили капремонт мосту через озеро " Коник" на Жуковому острові. Зробили реконструкцію кількох об'єктів на проспекті Перемоги , шляхопровід на вул . Саперно – Слобордской і капремонт Пішохідного моста " , – розповів головний інженер КП " Київавтодор " . За його словами , найближчим часом потрібно ремонтувати шляхопровід з пішохідною частиною на проспекті Науки та міст Метро – правда , поки є тільки розпорядження КМДА про обстеження моста , про ремонт мова поки не йде. До речі , за словами Костюка , що звалився пішохідний міст на вул . Електриків , швидше за все , повернуть на місце – правда , коли саме , поки невідомо.



Ремонт – за рахунок платного в'їзду в центр



У бюджеті грошей на ремонт мостів незабаром, на жаль , не буде, визнає влада . Тому , як варіант , чиновники розглядають введення платного в'їзду в центр міста , а виручені гроші планують направляти на ремонт доріг і мостів. Тому цілком імовірно , що в найближчі 3-4 роки , щоб заїхати в центр , доведеться викласти гроші . " Коштів на ремонт мостів останні 10 років у бюджеті катастрофічно не вистачає . Є великі сумніви , що найближчим часом вони з'являться. Кредитами питання вже не вирішити. Потрібні радикальні заходи : будувати платні дороги і робити платним в'їзд в центр , як у багатьох столицях світу , наприклад , в Лондоні. У нас можна зробити в'їзд в центр за 5-10 грн " , – говорить член транспортної комісії Київради Ігор Кононенко .