Київська влада буде вимагати від працівників ресторанів звертатися до відвідувачів виключно українською мовою. До того ж, пропонує замінити іноземні вивіски – на українські. Власники закладів незадоволені і вже заявили, що ініціатива може коштувати їм мільйонів.
"Якою мовою говорить персонал або гості – це приватна справа конкретного ресторану або кафе", – заявляє Ольга Насонова, генеральний директор компанії "Ресторанний консалтинг".
Чи дійсно введуть штрафи за ігнорування державної мови – з'ясовуємо у секретаря Київради. "Якщо ви хочете почути, що буде створений каральний орган, який буде карати ресторани штрафами або іншими способами – то ні, такого карального органу не може бути", – пояснює Володимир Прокопів.
Рішення буде нести рекомендаційний характер – заспокоює чиновник. Однак, якщо на заклад поскаржаться відвідувачі – до нього все ж можуть застосувати санкції: оштрафувати або, наприклад, розірвати договір оренди.
Тим часом, для киянки Катерини недавній похід в ресторан закінчився зіпсованим настроєм. "Нам принесли меню російською мовою. Я попросила, щоб принесли українською. Нам в цьому відмовили, і так досить рішуче – типу чого ви так вередує. Я після такого нахабства попросила говорити українською. Офіціант ігнорував", – скаржиться Катерина.
Вирушаємо на обід з прихованою камерою. Перший заклад – з мережі бюджетних суші-барів. Офіціант говорить російською, але після прохання відвідувача відразу переходить на українську. При цьому офіціант виглядає роздратованою. І більше не повертається.
Наступне місце призначення – італійський ресторан середнього класу. Тут офіціанти розмовляють українською.
Зрештою, відповідний проект рішення Київради прийняли тільки в першому читанні. В цілому ж його приймуть не раніше середини літа.