Нові платіжки за комуналку в Києві: відмінності і переваги

27 липня 2016, 18:56

Нові повідомлення зменшать черги і спростять звірку, обіцяють чиновники.

У липні кияни отримали незвичайну для себе квитанцію, яка мала в нижній частині приклад повідомлення. Уже в серпні місяці отримають всі власники квартир. Це пов'язано з тим, що в Києві з липня розгорнута автоматизована система обробки комунальних платежів, що об'єднала всі банківські установи.

Реклама

"Раніше квитанція мала відривну частину. Відривні корінці в паперовому вигляді з кожного банківського відділення з усього Києва звозили в інформаційно-обчислювальний центр, там вони в напівавтоматичному режимі оброблялися операторами. Це вимагало певних витрат: транспорт, час, робота операторів. Сучасні способи побудови комунікації з банківськими установами дають можливість скоротити час кінцевої оплати від кінцевого споживача до виконавця послуг", – пояснює перший заступник гендиректора КП "ГІОЦ" Андрій Щербина.

Сьогодні всі банківські установи вже пов'язані з Головним інформаційно-обчислювальним центром по каналах зв'язку, що і дозволило відмовитися від існуючої квитанції і перейти на повідомлення.

Чим відрізняється квитанція від повідомлення? Повідомлення не має відривної частини, оскільки обробка паперових квитанцій вже не потрібна. Також повідомлення не має реквізитів одержувача. "Ми пам'ятаємо з вами випадки, коли кияни отримували липові квитанції на неіснуючі розрахункові рахунки. Зловмисники виготовляли ці квитанції і доставляли в квартири трохи раніше, ніж наші квитанції. Тому певним елементом захисту квитанції є відсутність первинних реквізитів на повідомленні. Всю цю інформацію банківські відділення отримують по захищених каналах зв'язку безпосередньо в режимі онлайн", – говорить Щербина.

Реклама

У нових повідомлень є звичний штрих-код для обробки в банківських відділеннях для прискорення процесу обслуговування клієнтів. Крім того, з'явився QR-код, відсканувавши який можна потрапити на сайт Головного інформаційно-обчислювального центру і оплатити всі комунальні послуги в режимі онлайн.

Також споживачеві буде надана розширена інформація по оборотам особового рахунку (сальдо на початок місяця, оплата в минулому місяці, тариф, нарахування в цьому місяці, перерахунки, якщо такі мали місце, субсидія). Тим абонентам, які не можуть оплатити весь обсяг нарахувань в цьому місяці, тепер надана можливість заплатити меншу суму.

В тренді
"Ефект присутності" буде забезпечено: у Києві відкрилася виставка "Чорнобиль. Подорож "(фото)

Крім того, як стверджує перший заступник гендиректора КП "ГІОЦ", істотно скорочується час на обслуговування клієнта в банківському відділенні. "Під час тестування по квитанції хронометраж обслуговування клієнта у нас займав близько 4-5 хвилин, повідомлення – до однієї хвилини. Може бути, в робочій версії цей час буде трохи збільшено, тому що все-таки людський фактор, але удвічі це прискорює процес обслуговування клієнтів. Ми сподіваємося, що це позитивно позначиться на зменшенні черг в банках", – говорить Андрій Щербина.

Що робити, якщо повідомлення загубилося? "Раніше, коли втрачалася квитанція, необхідно було піти в ЖЕК і отримати її дублікат. Тільки по цьому дублікату банківську установу могло провести оплату. Зараз не важливо, є у людини з собою повідомлення чи ні. Можна зайти в будь-яку банківську відділення, назвати свою адресу і прізвище – і оператор зможе провести всі платежі без повідомлення", – повідомляє Щербина.

Як робити звірку за новими повідомленнями? Після оплати платежів банк роздруковує клієнту стандартну квитанцію, яку видає при здійсненні будь-яких платіжних операцій. Тобто на руках залишається чек з банківського відділення. Ці чеки можна зберігати 3 роки для звірки.

Реклама

"У користувачів, які пішли в систему онлайн, таких проблем не існує. Все обороти по особовому рахунку видно в особистому кабінеті. Якщо відбуваються разові ситуації, коли людина здійснила оплату, а вона не відобразилася в квитанції, дуже легко і швидко шукати ці платежі. Тому для користувачів онлайн-системи цієї проблеми не існує", – підкреслює перший заступник гендиректора КП" ГІОЦ "Андрій Щербина.

Куди звертатися за консультацією? Через сайт або Facebook-сторінку КП "ГІОЦ".

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти