Чехи присоромили українців за нібито жалюгідний вигляд трамвая, який вони передали Києву кілька років тому.
У мережі чехи опублікували колаж. На ньому порівнюють зовнішній стан трамвая, який кілька років тому курсував у них, а тепер возить українських пасажирів. Кузов, як видно, погнувся, а фарба – потріскалася.
У "Київпастрансі" заперечують, що це використовується трамвай. Мовляв, від чехів Києву дістався тільки кузов, який просто пошарпався згодом.
"Це абсолютна неправда. У Києві ніколи не їздили трамваї, які вже були в експлуатації. Які деталі у відновленого – це вже друге питання", – стверджує Марина Загородько, начальник служби зв'язків з громадськістю КП "Київпастранс".
Зараз по столиці роз'їжджають львівські, дніпровські, одеські і київські вагони. У Європі купують новенькі польські і чеські.
А ось в інших містах України – безліч транспорту, який був у користуванні. Ці трамваї ще десять років тому дісталися Вінниці як гуманітарка – від швейцарців. І не скажеш, що вони більш ніж півстоліття служили іноземцям.
Мало не кожен четвертий трамвай у Львові був у вжитку. Вагони ще 10 років тому привезені з Німеччини. Все з електронною системою управління і м'якими сидіннями. Це єдине, чим вони відрізняються від старих – вітчизняного виробництва. Планують закупити у німців ще 30 таких трамваїв – так вигідніше. Все – після капремонту.
"Якщо ми порівнюємо вартість нового сучасного трамваю, який коштує 30 млн гривень – то за такі гроші можна орієнтовно придбати 30 використаних трамваїв з Європи", – говорить Іван Бондар, представник "Львівелектротрансу".
Не краща ситуація і в Харкові. Оновлювати автопарк там немає коштів. З десяток тролейбусів привезли з Чехії. Там вони катали пасажирів 30 років. І ще з десяток років кататимуть українців, сподіваються комунальники.
В Івано-Франківську курсують 45 тролейбусів-іноземців. Всі вони – переважно з Австрії та Чехії.
"Вартість їх становила від 578 тис. гривень на самому початку, перші машини закупили, до 850 тис. – ті останні, які ми закуповували в минулого році", – говорить Леонід Яковець, перший заступник директора КП "Електроавтотранс".
А якщо купувати нові, то за кожен довелося б віддати близько чотирьох мільйонів гривень.
Нагадаємо, в "Київпастрансі" продовжують проект "Видатні українці", в рамках якого на Борщагівській лінії швидкісного трамвая вагони транспорту прикрашають портретами відомих людей.
Перші два трамвая в січні присвятили Анні Київській та Ярославу Мудрому. Як повідомив на своїй сторінці в Facebook депутат Київради Сергій Майзель, тепер до них приєдналися ще дві видатні особистості. Це вчений, директор Інституту електрозварювання Борис Патон, а також геніальний хірург Микола Амосов. Їх портрети прикрашають нові польські трамваї Pesa.