Ніч в метро Києва: як ремонтують ескалатори в столичній підземці

30 жовтня 2018 17:13

Міла Князька-Ханова Міла Князька-Ханова

Сайт "Сегодня" побував на нічній екскурсії і з'ясував, що роблять в метрополітені після півночі

Реклама

Після НП в метрополітені Римувстоличнійпідземціпоказали,якстежатьзасправністюескалаторіввКиєві.Сайт"Сегодня"відправивсянанічнуекскурсію,щобсвоїмиочимаподивитися,якремонтуютьпідйомники.

Ескалатори: багато з них працюють понад 50 років, але набагато безпечніші від європейських "колег"

Всьоговметро-122підйомники,а36знихпам'ятаютьщепершихпасажирів.Ескалаторина"Арсенальній"працюютьзпершогоднявідкриттяв1960 році."Пробіг"кожногостарожила-близькомільйонакілометрів!Роботипроходятьівдень,івночі:колинемаєпасажирів,механізмипідйомниківперевіряютьізмащують.

_dsc0047

Машинне відділення ескалатора. Фото: Міла Князьська-Ханова

Реклама

Незважаючинаповажнийвік,ескалаторикиївськоїпідземкине поступаютьсямолодим"колегам"зметрополітенівіншихкраїн.Уметрокажуть:НП,яканещодавновідбуласявримськомуметро,Києву незагрожує.Нагадаємо,тампідйомникзфутбольнимифанатамираптовонабравшвидкість,іпасажирине встигализньогозійти,падаючивнизу.

"Незважаючи на пристойний вік, в наші ескалатори закладена серйозна система безпеки. Вони обладнані ручним гальмом, персонал метро їх може зупинити спеціальними ручками, які розташовані зверху і знизу ескалатора. У них є блокуючий пристрій, який зупинить підйомник, якщо він почне їхати надто швидко. При збільшенні швидкості на 30% спрацьовує аварійне гальмо, який діє безпосередньо на головний вал ескалатора – і він зупиняється", – розповів сайту "Сегодня" Микола М'який, начальник ескалаторної служби київського метро.

Реагуєсистемабезпекипідйомникаінадрібніпредмети,яківиявляютьсянасходинкахпідйомника.Уметротаких-цілаколекція.

img_20181026_003829

Фото: Міла Князьська-Ханова

"Повністюзламатиескалаторнеможливо,але,колимонеткапотрапляєнамайданчик,кудиполотнозаходить,івиявитьсяміжзубцями,спрацьовуєблокувальний пристрій.Бувалотаке,щокріммонетокпотраплялипідбори,скобивідвізків,валіз",-говоритьМиколаМ'який.

Прикапітальномуремонтіескалаторрозбираютьмайжеповністю.Устаткування,якеможназняти-відвозятьвмайстернінаремонт.Зокрема,знімаютьходовеполотно-цетісходинки,по якихпасажирипіднімаютьсязістанції,абоїдутьвниз.Конструкціювідвозятьвмайстерню,дезнаходятьілагодятьвсі дефекти.Авеликічастиниескалатора,-наприклад,величезнішестерінкиголовноговалу,які"тягнуть"весьескалатор,опускаютьвмашиннийзаліремонтуютьпрямонастанції.Їхвага-близьковосьмитонн!

Реклама

2_87

Фото: Міла Князьська-Ханова

Післякожногоремонтуескалатороглядаєекспертіробитьзаписвйогопаспортіздозволомподальшоїексплуатації.Всередньому,коженріквметроупорядковують8-10ескалаторів,вцьомуроцівкапітальномуремонті-8підйомників.Минулого тижняпісляремонтувідкрилиескалаторна"Хрещатику",вінставшостимвідремонтованим.Залишилосящедва-на"Арсенальній"іщеодинна"Хрещатику",вверхньомунахилі.Їхремонттриватимеівнаступномуроці.

Тунелі метро: щурів немає, і інтернету теж

Тимчасомводному знайстарішихтунелівміжстанціями"Арсенальна"і"Дніпро"вночіперевіряютьшляхи.Коливіднапругивідключаютьконтактну рейку-втунельвиходятьробочізіспеціальним пристроєм, якийнагадуєвізок.Якщоагрегат"помітить"тріщину-внавушникиоператоранадходитьзвуковийсигнал.

_dsc0106

Реклама

Фото: Міла Князьська-Ханова

Білястанціїпомічаємощеодинтунель,якиййдевбіквідосновного.Співробітникиметропояснюють:це невихідв"таємнеметро",аневелике відгалуження,якезакінчуєтьсяглухим кутомв150метрахвідстанції.Воно потрібнедлятехнічнихцілей.Наприклад,сюди,вразіполомки,можутьвідбуксируватискладдляманевру.

_dsc0130

Фото: Міла Князьська-Ханова

Аосьщуріввтунелі,про якихбагато роківскладають легенди,митакіне помітили.Уметрожартують:міфнастількиживучий,щоінодіхочетьсянайнятианіматоріввкостюмахгризунів,якібудутьвистрибувативнайнесподіваніший момент.

_dsc0139

Тунель. У пошуках таємниць ми пройшли 930 метрів від станції метро "Арсенальної" до "Дніпра". Фото: Міла Князьська-Ханова

Тимчасом,інтернетвтунелях,про якиймріютьбагато пасажирів,найближчим часомнавряд чиз'явиться.Пілотнийпроект,якийзапустиливпідземцікількароків тому,довелосязгорнути:компанія-постачальниквідмовиласявідньогоз фінансових міркувань.ТеперпроWi-Fiвметронагадуєлишезалишенеобладнання:втунелімипомітиливишкузкинутимретранслятором.

img_20181026_023250_hht

Фото: Міла Князьська-Ханова

"Покинемаєкомпаній,якізабезпечатьінтернетвтунелях.Цедоситьдорогийпроект,назакупівлюіустановкуустаткуванняпотрібносотнімільйонів.До тогожміжстанціямидоситьневелика відстаньімайжевсюдиловитьмобільнийінтернет",-говорятьвметро.

Ремонт ескалаторів в цифрах: скільки часу і грошей витрачають в підземці

Ескалаторнаплановийремонтвкиївськомуметровідправляють,навітьякщовінсправний,коли"пробіг"підйомникадосягає150 тисячкм.Зазвичайремонттриваєблизько50робочихднів.Зацей часйогопрактичноповністюрозбирають,азнятісходинкивідправляютьвмайстерні.Щорокуремонтуютьвід8до10ескалаторів.Вартістьремонтунанайдовшомупідйомникуна"Хрещатику"в743сходинки-10 млнгрн,алагодженняескалаторана"Арсенальній"обійдетьсяв7 млн.

_dsc0058

Фото: Міла Князьська-Ханова

Капітальнимремонтомескалаторівзаймаютьсядвібригади,вкожній-24людини.Працюютьцілодобово,втризміни.

_dsc0052

Фото: Міла Князьська-Ханова

Нормативнимиактами невстановленотерміниексплуатаціїескалаторів.Унаступномуроцівметропроведутьекспертизупідйомників,якіпрацюютьбільше 50років.Заїїрезультатамибудеприйняторішенняпро доцільністьїхзаміни.Хочавонивсісправніігостроїнеобхідностівцьомунемає,кажутьвпідземці.

_dsc0086

Фото: Міла Князьська-Ханова

Однак,якщорішенняпро замінуескалаторіввсеж таки приймуть-габарититунелівстарихстанцій,вякихвонирозташовані,дозволяютьвстановитичотирибільшвузькихпідйомника,замістьтрьох,якзаразна"Арсенальній".

"Просторанішедляцьогоне булонеобхідності-колистанціюпроектували,не булотакогопасажиропотоку,якзараз",-говоритьМиколаМ'який.

Нагадаємо, метро на Троєщинумають намірпобудувативжедо2025 року.МайбутнялініяметропройдевідКільцевоїдороги,біляаеропорту"Київ",Центрального залізничноговокзалу,Подолу,по Подільськомумосту,якийбудується,ізавершитьсяврайонахВоскресенка-КибальчичаіВигурівщина-Троєщиназдвомаелектродепо.

Тим часом, будівництвометро на Виноградарвідкладається.Минулого тижнятендернапродовженняСирецько-Печерськоїлінії,розміщенийнасайтідержзакупівельProzorro,скасували.

Всі подробиці в спецтемі Метро у Києві

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти