Полювання на "зайців" в транспорті Києва: які права мають контролери та пасажири

13 лютого 2019, 13:37

Наталя Мамчур

Права контролерів і пасажирів в транспорті Києва – всі особливості перевірки квитків

У столичному наземному транспорті рідше ловлять "зайців", але до сих пір часто виникають конфліктні ситуації між пасажирами і контролерами. "Сегодня" з'ясувала, скільки "Київпастранс" заробив на "зайцях", і ще раз переконалася, що права перевіряючих прописані дуже розмито.

Реклама

Чергова сутичка сталася нещодавно в тролейбусі №27. За версією пасажира, він увійшов з квитком і закомпостував його. Коли в транспорт увійшли контролери, не зміг знайти талончик, каже, можливо, випав. Чоловік хотів вийти на найближчій зупинці, але перевіряючі, як це часто буває, стали його силою утримувати в салоні. Розгляди переросли в бійку.

У "Київпастрансі" теж висловилися з приводу інциденту. За їхньою версією, пасажир перший почав бійку. У "Київпастрансі" говорять, що такі ситуації відбуваються кожен день, а заєць в будь-якому випадку зобов'язаний сплатити штраф. Кияни в інтернеті влаштувалит бурхливу дискусію про те, хто винен і хто на що має право.

Читайте також: Вічні школярі: в Києві студенти безкоштовно їздять за підробленими документами, не боячись штрафів і покарань

МЕНШЕ. За даними "Київпастрансу", на підприємстві працює 130 контролерів. "Їх зарплата в середньому складає 10,3 тис. грн", – кажуть тут. У 2018 року вони оштрафували за безквитковий проїзд 35 535 осіб на суму 4,031 млн грн. Для порівняння, в 2017 році зловили 42,6 тис. "зайців", а в 2016-м – 37,1 тис. Проблема в тому, що законодавство зараз чітко не регламентує діяльність контролерів. Більшість пасажирів напевно знають тільки, що вони повинні бути в формі, з посвідченнями і жетонами.

Реклама

У "Київпастрансі" пояснюють, що контролери керуються трьома статтями КУпАП та посадовою інструкцією. Одна зі статей Кодексу говорить про те, що за безквитковий проїзд накладається штраф в 20-кратному розмірі вартості проїзду (в Києві – 160 грн). Друга, що контролери мають право штрафувати, і третя про те, що штрафи в певних випадках можуть виписувати на місці.

ПРАВИЛА. У посадовій інструкції, яку надали "Сегодня" в "Київпастрансі", більше цікавого. Документом, наприклад, встановлена норма перевірок – 35 щодня. Тут сказано, що контролер має право перевіряти наявність проїзних документів у пасажирів, вилучати недійсні, штрафувати, висаджувати особу без квитка на найближчій зупинці.

[GALLERY id=88828;]

В тренді
У центрі Києва машина потонула в "озері" посеред дороги: фото

Щоб збільшити картинку – відкрийте її в новій вкладці

Реклама

"Якщо пасажир відмовляється оплачувати штраф на місці, а також у разі злісної непокори, викликати поліцію", – йдеться в інструкції. А ось те, що можна силою утримувати пасажира в салоні, нехай це навіть і безвідповідальний заєць, ніде не прописано. Окремо відзначено, що контролер повинен знати правила поведінки в конфліктних ситуаціях і методи компромісного вирішення конфліктів. А при виявленні безквиткового пасажира повинен розібратися в обставинах. Дійсно, вони бувають різні: хтось через натовп передав за проїзд гроші і чекає свій квиток, хтось банально міг і впустити на підлогу.

Читайте також: Нові правила для пільговиків в Києві: особливості безкоштовного проїзду в 2019 році

Цікаво, що контролери перевіряють не тільки пасажирів, але і співробітників КП. А ще зобов'язані стежити за екіпіровкою рухомого складу (наприклад, за справністю компостерів) і навіть контролювати чистоту зупинок транспорту.

Нагадаємо, Єдина електронна картка, якою в Києві можна заплатити за проїзд як в метро, так і в комунальному наземному транспорті, нарешті надійшла в продаж. З 1 лютого Kyiv Smart Card можна придбати і поповнити в касах на 10 станціях столичної підземки.

Контролери шукатимуть "електронних зайців" за допомогою спеціальних пристроїв, які будуть звіряти дані з валідаторів про зареєстровані поїздки і звіряти з картами пасажирів. Електронний квиток буде дійсний до кінця рейсу, на кінцевих зупинках систему будуть обнуляти, стираючи дані про активні поїздки. Так що "їздити колами" не вийде.

Реклама

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти