Проти подорожчання проїзду протестували в Києві пасажири приміських маршруток. Вартість виросла на кілька гривень. Жителі передмістя столиці вимагали від обласної адміністрації втрутитися в ситуацію і вплинути на перевізників.
Так, днями доїхати до Києва з передмістя стало відчутно дорожче. Щоб дістатися, скажімо, з Вишневого – треба заплатити вже не 15, а 18 гривень. А вартість проїзду з далекої Таращі зросла на 20 гривень – до 135.
Подорожчали практично всі напрямки. Олеся приїхала на мітинг біля Київської облдержадмінстрації з Вишгорода. Жінка вважає чергове підвищення безпідставним.

"Вони підвищують буквально щомісяця так – на гривню, непомітно, на дві гривні. Ми говоримо про те, щоб були прозорі ціни і були нормальні умови. Щоб ми розуміли, за що платимо", – говорить Олеся Горгота, мешканка Вишгорода.
Микола з Таращі працював механіком у столиці. Але змушений був звільнитися: щоб дістатися на роботу і назад, платить тепер щодня на 40 гривень більше.
"Якщо тільки на проїзд йде з бюджету 25-30 відсотків, то це дуже великі суми виходять. У зв'язку з підвищенням тарифів, наприклад, починається вже пошук інших робіт, які були б не пов'язані з переїздами. Це теж, знаєте, в даний час знайти роботу досить проблематично", – пояснює Микола Столярчук, житель Таращі.
Проїзд з Борисполя до найближчої станції столичного метро на різних маршрутах подорожчав на 4 і 7 гривень. Але зайти в маршрутки страшно, розповідає тамтешній житель Ігор. Каже: люди змушені шукати водіїв на попутках – так дешевше.
"Для людей умов немає. Пічки не працюють – взимку холодно. Автобуси набивають, як оселедців у консервну банку. Велика частина населення міста Бориспіль пересіли на попутки", – говорить Ігор Петровскіс, житель Борисполя.
А жителі Бучі, Ірпеня, Ворзеля і Бородянки пересідають з маршруток на електрички, які майже вполовину дешевше. Але потрапити на них не завжди вдається, розповідає Назар.
"До Києва 35 гривень платити ніхто не може. Електричка – це єдине, що залишається. Ці електропоїзди, вони в комплектації неповні. Крім того, що там дуже мала кількість вагонів, вони постійно спізнюються", – скаржиться Назар Красовський, житель Бородянського району.
Протестуючі створили ініціативну групу і вимагали, щоб обласна влада змусила перевізників переглянути ціни. У Київській облдержадміністрації кажуть: готують звернення до перевізників з вимогою повернути тарифи на проїзд до попереднього рівня. Власникам маршрутів в Києво-Святошинському районі такі листи вже направили і чекають реакції.
"Їм дається термін сім днів привести у відповідність. Якщо вони цього не зроблять, то після цього ми маємо право розірвати договір в односторонньому порядку. Але вибачте, ми ж усі цивілізовані люди. Є договір. Не можна сьогодні ось я підписав, а завтра взяв і розірвав, повинна пройти певна процедура", – пояснює Юрій Чередниченко, начальник управління інфраструктури Київської облдержадміністрації.
Мітингувальники вимагають, щоб знизити ціни змусили всіх приміських перевізників. І наступного вівторка готуються знову відстоювати свої вимоги на зустрічі з обласною владою. Якщо ж до них не дослухаються – обіцяють переходити до радикальніших дій.
Раніше, в кінці жовтня, експерти попереджали, що проїзд в приміських маршрутках може подорожчати на 1-4 грн. Столичні перевізники відкрито про збільшення вартості проїзду не говорили, але і не виключали його.
"Зараз межа вартості проїзду в столиці – 8 гривень. Якщо і далі продовжуватиме дорожчати пальне, ціни доведеться піднімати, – пояснив "Сьогодні" Володимир Назаренко, директор компанії "Трансгруп". – Поки важко сказати, на скільки може подорожчати разова поїздка, потрібно розраховувати".