Столична влада відклали подорожчання проїзду в міськтранспорту (метро, електричка – до 4 грн, наземний транспорт – до 3 грн), але, на жаль, ненадовго. "З 1 лютого підвищення не буде. Найімовірніше – з 7-8 лютого", – сказав "Сегодня" перший заступник голови КМДА Ігор Ніконов.
СКУПОВУЄМО ПРОЇЗНІ. Як обіцяє влада, буде можливість заощадити: проїзними на місяць без обмеження поїздок (за 95 грн) городяни зможуть користуватися весь лютий після подорожчання – без так званої індексації. "Проїзні надійшли в продаж за старою ціною. Хто купив такий проїзний, доїздить лютий. Але це стосується тільки проїзних на місяць, без лімітованої кількості поїздок. Жетони будуть обмінюватися два за один, то ж буде з поїздками за безконтактними картками", – пояснили в КП "Київський метрополітен". Влада солідарна: "Пасажири, які наперед оплатили перевезення, доплачувати не повинні. Якщо ви купили залізничний квиток і раптом змінився тариф – ніхто ж не доплачує різницю. Чому в міськтранспорті має бути інакше?" – Кажуть у КМДА.
ОБГРУНТУВАЛИ 4,48 ГРН. У метрополітені ж заявили, що тариф навіть в 4 грн не виведе їх зі збитковості. "Прибутковість підземки можлива лише при 100%-вій компенсації з бюджету за всіх пільговиків і при тарифі в 4,48 грн за поїздку. Ми вже навіть не беремо в приклад європейські підземки. Орієнтуємо пасажирів на пострадянське метро – як у Мінську або Тбілісі. Там вже давно проїзд майже 5 грн, при тому що рівень зарплат не вище. А ось станцій в метро обох столиць менше, а відповідно, на обслуговування витрачається менше грошей", – кажуть в метрополітені.
Навіть якщо тариф підвищать до 4,48 грн за поїздку, але за проїзд пільговиків компенсацію влади виплачувати не будуть, збитки метро складуть 315 млн. До речі, цього року за пільговиків метрополітену не доплатять. "Цього року в бюджеті Києва взагалі не передбачили компенсацію за перевезення пільговиків. А нам на це потрібно близько 400 млн грн", – відзначають в метро і говорять про проблеми, мовляв, терміново потрібно замінити 11 км рейок і зміцнити тунелі, відремонтувати і оновити рухомий склад. Тільки на першочергові заходи з ремонту та оновлення метро, за запевненнями керівництва, потрібен мінімум 1 млрд грн, яких немає.
ШТРАФИ ДЛЯ "ЗАЙЦІВ". В очікуванні нових тарифів – і в КП "Київпастранс", адже з подорожчанням проїзду виростуть і штрафи. Якщо зараз спіймані "зайці" платять 30 грн, то при нових тарифах доведеться викласти вже 60 грн! "Штраф у 20-кратному розмірі від вартості проїзду затверджений на рівні ВР. Після підвищення вартості проїзду до 3 грн штраф для безбілетників, відповідно, зросте в два рази", – кажуть в "Київпастрансі".
Як заощадити при нових тарифах
Ціна проїзних на місяць коливатиметься від 130 до 550 грн, залежно від того, на скільки і які види транспорту розрахований квиток. Але в метро кажуть, що навіть після підвищення кожен зможе економити до чверті вартості проїзду.
Так, якщо за один раз купувати 1-9 поїздок, то одна поїздка коштуватиме 4 грн; 10-19 – по 3,9 грн/поїздка; 20-29 – 3,8; 30-39 – 3,7; 40-49 – 3,6 і – 3,5 грн. При цьому, за підрахунками "Сегодня", вигідніше буде купувати проїзний вже з фіксованою кількістю поїздок, а не поповнювати самому: проїзний на 46 поїздок буде коштувати 150 грн (закладена ціна поїздки в 3,26 грн), а проїзний на 62 – 190 грн (3,06 грн/поїздка).
Нелімітований проїзний в метро на місяць обійдеться в 300 грн, але вигідний він лише тим, хто користується підземкою не менш 4 разів на день. Навіть якщо вважати поїздку за 4 грн, то в цьому проїзному закладені цілих 75 поїздок! Якщо ж ви їздите всього 2 рази в день, то витрачати 300 грн не варто – ви переплачуєте 124 грн.
Читайте також:
- Києву потрібно 50 мільярдів гривень, щоб вийти на рівень європейського міста – зам Кличка
- Плани Харкова на 2015 рік: гроші дадуть на метро і знесені пам'ятники
- У Київському метро відкрилася виставка дитячих малюнків
- Як у Києві борються з наслідками масштабного снігопаду
- Працівники київського метро вимагають терміново підняти ціни на проїзд
- Проїзд в метро Харкова: 60 пільгових поїздок на місяць отримають лише українці