Неправильне паркування, ремонти доріг та недобросовісні водії – столиця на 13 місці в світі в рейтингу по завантаженості доріг. В середньому кияни витрачають на шлях від будинку до роботи на півгодини більше, ніж наприклад водії Бухареста. Як розвантажити дороги Києва, чи можна навчити українських водіїв правильно паркуватися і при чому тут перехоплюючі паркінги?
Затори, ремонт доріг, в кінці кінців неправильне паркування. Останнє і є головною проблемою столичного трафіку. Люди кидають свої авто де завгодно.
Паркуни, так їх називає Сергій Крицький. Це – головний інспектор з паркування в столиці. Саме він стежить за дотриманням правил паркування. Каже – щодня евакуюють близько 10 машин.
"Робимо 4 фотографії, щоб зафіксувати правопорушення, з прив'язкою до місцевості, там буде час написано і дата, і суть правопорушення, роздруковуємо на нашому принтері чек і кладемо під двірник. І ще додатково до нього на пошту надходить постанова, щоб потім не говорили: вітром здуло і таке інше", – розповідає він.
Зараз таких інспекторів лише шістнадцять, цього катастрофічно не вистачає Києву. Тому люди самостійно починають боротися з порушниками. Серед них і Костянтин Андріюк.
Він каже: культура водіння наших водіїв залишає бажати кращого.
"Вони просто кидають свої авто де завгодно: на тротуарах, на пішохідних переходах, на смузі транспорту, на зеленій зоні. І коли ти робиш їм зауваження, вони запитують: Де мені паркуватися", – каже він.
В Європі, що таке неправильне паркування, або затори через порушення правил дорожнього руху – не знають. Там ці проблеми вже давно вирішені. Скажімо, в невеликому Брюсселі є аж 19 перехоплюючих паркінгів. Розташовані вони зазвичай на околиці міста, відразу біля станцій метро, щоб люди, які живуть за Брюсселем, могли спокійно залишити свій автомобіль на стоянці і швидко дістатися до роботи на метро. Плата за паркування тут символічна – не більше одного євро в день.
"Ця система працює дуже просто. Ви під'їжджаєте до міста, а на околицях, поблизу магістралей і біля станцій метро, розташовані ось такі перехоплюючі паркінги. Ми тут просто заїхали – автомат навіть не видав квиток, який потім треба сплатити, тобто ми його не втратити – у Франції це працює трохи інакше, і можна цей квиток втратити. це чудово. Ми зараз пересядемо на метро, і в кінці нашої подорожі по Бельгії я з сім'єю повернуся сюди, заберу машину і поїду додому – до Франції" , – каже Жером Абадьє, водій.
"Це повністю безпечний паркінг. Тут є камери спостереження. Мені подобається залишати тут машину. Бачите – вхід в метро відразу біля парковки, і я не витрачаю багато часу, щоб до нього дістатися. Там, де я живу, потяги не ходять. А на машині в центр не їжджу, бо там важко припаркуватися. до того ж недешево", – ділиться Клюдзія Люменеко, водій.
Зараз в Києві є одна працююча перехоплююча парковка, вона біля метро Іподром. Щоб залишити тут свій автомобіль з 7 ранку до 8 вечора вам потрібно заплатити 30 гривень. Це – як чашка кави. Вмістити цей паркінг може більше 200 машин і зараз він майже повністю забитий.
Проблему вирішити можна, каже екс-заступник міністра інфраструктури України Олександр Кава. Але для цього потрібно кардинально оновити громадський транспорт. Зробити його зручним, комфортним і швидким, щоб люди хотіли пересісти зі свого авто на автобус.
"У сучасному світі ми відстань вимірюємо не в кілометрах, як раніше. Ми вимірюємо в часі, який потрібно, що б потрапити з пункту А в пункт Б. Дуже часто з Києва можна швидше долетіти в Венну або Франкфурт на Майні, ніж доїхати на громадському транспорті з Троєщини на Борщагівку", – відзначає він.
У КМДА кажуть, що про проблему знають і вже найближчим часом обіцяють побудувати перехоплюючі парковки і оновити громадський транспорт.
Нагадаємо, масова евакуація машин "героїв парковки" в центрі столиці відгукнулася несподіваною проблемою. У КП "Київтранспарксервіс"повідомили, що штрафмайданчики на вул. Хоткевича та Пухівській вже переповнені.
Також новини "Сьогодні" писали, що в Українідозволять розміщення парковок на покрівляхгромадських будівель і споруд. Йдеться про ті дахи, які вже пристосовані для господарського використання. Виняток становлять соціальні установи – дитячі садки, школи та лікарні-стаціонари.
Читайте також:
- Боротьба з "героями парковки" у Києві: як штрафують водіїв
- На столичних штрафмайданчиках не вистачає місць для машин "героїв парковок"
- У Києві оголосили війну "героям парковок"
- Паркувальні рейди у Києві: за два дні забрали на штрафмайданчик 45 авто порушників
- На бульварі Шевченка у Києві евакуюють машини зі смуги громадського транспорту