В столичному наземному транспорті почали встановлювати і тестувати електронне обладнання для автоматизованої системи оплати проїзду. Спочатку воно з'явиться в електротранспорті, трамваях і тролейбусах, а потім в автобусах.
У "Київпастрансі" повідомили подробиці роботи нової системи. За даними підприємства, після впровадження е-квитка будуть існувати такі способи оплати проїзду:
Можливості оплати проїзду після впровадження е-квитка:
- за допомогою транспортної карти (електронного проїзного)
- за допомогою пільгової соціальної карти (Картки киянина)
- за допомогою банківської безконтактної картки;
- за допомогою смартфона (через мобільний додаток, екран або NFC).
"Для разової поїздки можна буде придбати квиток з QR-кодом на папері або екрані смартфона, розрахувавшись готівкою в електронному терміналі поповнення на зупинці або банківською картою в салоні транспортного засобу. Оформлення та поповнення різних варіантів проїзних квитків (на види транспорту, на час, на кількість поїздок, на відстань) планується здійснювати через "Кабінет пасажира" на відповідному сайті або через електронні термінали поповнення", – повідомляють в "Київпастрансі".
Фото: facebook.com/Kyivpastrans
На підприємстві кажуть, що кондуктори на час перехідного періоду також працюватимуть, продаючи разові квитки безпосередньо в салоні і допомагаючи пасажирам користуватися технічними засобами системи е-квитка.
Стежити за оплатою проїзду планують за допомогою спеціальних терміналів, які будуть контролювати останню валідацію засобів оплати проїзду у пасажирів. "Або за допомогою валідатора, через який був зафіксований проїзд: потрібно лише повторно піднести смартфон або картку до відповідного валідатора, і він підтвердить сплату або несплату за проїзд. Пільговики так само повинні зафіксувати свій проїзд в громадському транспорті, скориставшись Карткою киянина. Це необхідно для забезпечення прозорості та точності обліку фактично наданих послуг з перевезення пасажирів, в тому числі пільгових та інших категорій", – розповідають на підприємстві.
Валідатори будуть розміщені в салоні за принципом "кількість дверей + 1", а в автобусах малої місткості – 2 одиниці. Інтерфейс буде українізований.
Проектом передбачена інтеграція з уже існуючими електронними системами – наприклад, системою АСДУ (автоматизована система диспетчерського управління) і бортовими електронними інформаційними системами. В результаті, водії за допомогою монітора бортового комп'ютера зможуть самостійно контролювати свій рух відповідно до розкладу. У транспортних засобах, обладнаних повнофункціональною бортовою інформаційною системою, зупинки будуть оголошуватися і виводитися на табло автоматично.
"Е-квиток – це реальний приклад впровадження світового досвіду використання сучасних ефективних електронних автоматизованих методів обліку пасажирських перевезень в міському транспорті. Автоматизована система оплати проїзду надає чимало економічних переваг, серед яких – можливість оцінити реальний оборот коштів, кількість пільговиків і зрозуміти фактичну картину завантаженості маршрутів. Для пасажирів це зручна і швидка оплата проїзду, можливість використання різних гнучких тарифних систем. Для водіїв – скорочення часу затримки громадського транспорту на зупинках", – запевнили в "Київпастрансі".
Як ми нещодавно повідомляли, до кінця року в наземному столичному громадському транспорті почнуть встановлювати перші системи єдиного електронного квитка: 500 комплектів, що складаються з бортових комп'ютерів і валідаторів (від 2 до 5 одиниць в залежності від розміру салону) з'являться в тролейбусах, автобусах і трамваях. Ще тисячу комплектів встановлять наступного року, а контролерам роздадуть 300 зчитувальних пристроїв для перевірки квитків пасажирів.
Читайте також:
- У Києві почали монтаж обладнання для використання електронних квитків в транспорті
- Перехід на єдиний квиток в Києві: всі подробиці
- Електронний квиток в Харкові: збій системи і складності
- Запуск системи єдиного квитка в Харкові не обійшовся без проблем
- Маріуполь переходить на електронні квитки
- Транспорт без купюр: Харків першим в Україні переходить на електронні квитки
- У пасажирів київського метро залишилося чотири дні для обміну жетонів